Ford Tourneo Courier, Connect, Custom a Grand Tourneo Connect: pro volný čas i práci
V Ženevě si odbývá světovou premiéru kompletní rodina dodávek Ford Tourneo, kterou nejnověji završuje malý model Courier, doplňující už dřívě prezentované modely Tourneo Connect pro 5-7 lidí a Grand Tourneo Connect, respektive Tourneo Custom, schopný převézt až devět pasažérů. Jejich náběh do výroby ale bude postupný, škála všech modelů bude kompletní až v polovině roku 2014, přičemž se skončí malým Tourneem Courier.
Ford Tourneo Courier je postaven na technice modelů Fiesta a B-Max a vyznačuje se relativně malými půdorysnými rozměry a vyšší stavbou karoserie.Při délce 4,16 m a standardním osazením zadními posuvnými dveřmi nabídne prostornou kabinu se zadními sedadly dělenými v poměru 60:40 a vybavenou řadou luxusně působících prvků, jako jsou částečně kůží čalouněná sedadla, chromové a červené zdobení a kůží čalouněná horní část palubní desky. Nabídka benzinových pohonných jednotek se omezuje na 1.0 EcoBoost se 73 kW, nechybí ale nafťáky 1.5 a 1.6 Duratorq TDCi s výstupem 55 a 70 kW.
Větší Ford Tourneo Connect měří 4,42 m a jeho prodloužená sedmimístná verze Grand Tourneo Connect dokonce 4,82 m, přičemž má o 400 mm delší rozvor. Jako první ve své třídě má Grand Tourneo Connect sedadla ve druhé a třetí řadě sklopná do podlahy, takže vznikne rovná požná plocha. Tato řada vychází z techniky modelu Focus a do značné míry kopíruje i jeho nabídku motorů - diesely 1.6 Duratorq TDCi 1.6 s výkony 55, 70a 95 a 85 kW a turbobenziny 1.0 EcoBoost a 1.6 EcoBoost, zkombinovaný se šestistupňovým automatem. V prodeji budou koncem roku 2013.
Největší Ford Tourneo Custom, které se prodává od loňska, uveze osm až devět pasažérů a vyrábí se v délkách 4,97 a 5,34 m. Sedadla ve druhé a třetí řadě lze libovolně sklápět a vyjímat a to až ve 30 konfiguracích. K pohonu slouží výhradně motor Duratorq TDCi ve výkonových verzích 74 kW, 92 kW a 114 kW, doplněný o šestistupňovou manuální převodovkou.