Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford začal vyrábět vznětový motor 3,6 V8 biturbo (200 kW)

Ford začal vyrábět vznětový motor 3,6 V8 biturbo (200 kW)

Ford začal vyrábět vznětový motor 3,6 V8 biturbo (200 kW) Zdroj: acz

Diskuze (21)
Britské motorářské vývojové a výrobní centrum vznětových motorů v Dagenhamu začalo tento pátek vyrábět nový turbodiesel V8, který se během následujících měsíců dostane pod kapotu Range Roveru a Range Roveru Sport.

Britské motorářské vývojové a výrobní centrum vznětových motorů v Dagenhamu začalo tento pátek vyrábět nový turbodiesel V8, který se během následujících měsíců dostane pod kapotu Range Roveru a Range Roveru Sport. Vyloučen není ani nástup v Jaguarech nebo luxusních limuzínách Peugeotu a Citroënu.

Nový motor je se zdvihovým objemem 3,6 litru největším evropským dieselem v nabídce Fordu. V celosvětovém měřítku koncernu Ford jej ale překonávají například vznětové osmiválce 6.0 V8 se čtyřmi ventily na válec. Jejich výkon 240 kW a zejména točivý moment 770 Nm se dobře uplatňuje ve velkých pick-upech Superduty. Ale zpět do Evropy.

Osmiválec 3,6 l má mít nejvyšší výkon kolem 200 kW a točivý moment asi 640 Nm. Ještě letos by se takových motorů mělo v Británii vyrobit 25 tisíc kusů, což je jen zlomek celkového ročního objemu výroby, který je v plánu na letošní rok vyjádřen číslem 700.000 ks. Novinka bude vznikat na stejné výrobní lince jako motor 2.7 V6, který je dodáván do Land Roverů, Peugeotů, Citroënů a Jaguarů.

Ford investoval do vývoje a výroby nového vrcholného motoru 12,2 milionu liber (tj. cca 500 milionů Kč). V příštím roce se počítá s dalším rozšířením výroby až na 1 milion motorů ročně zavedením produkce malých čtyřválců 1.4 a 1.6 TDCi.

Vstoupit do diskuze (21)