Alpine se může stát malým Ferrari, věří šéf Renaultu
Luca de Meo je ve funkci šéfa Renaultu teprve krátce, přesto jeho plány nejsou vůbec smělé. Ze značky Alpine chce takové malé Ferrari.
Před pár lety skupina Renault oživila sportovní značku Alpine, která se na automobilový trh vrátila po dvou desetiletích v ústraní. Sporťáček A110 slavil u odborníků i široké veřejnosti velký úspěch a většina evropských trhů ani nestíhá pokrýt poptávku.
Přesto v jednu chvíli nevypadala budoucnost značky Alpine vůbec dobře. Důvodem jsou především stále se zpřísňující normy a flotilové emise, které se skupina Renault snaží udržet co nejníže. A s nimi přeplňovaná osmnáctistovka o výkonu 185 kW a 320 newtonmetrech točivého momentu pracující v útrobách A110 není úplně kamarádka.

A tím snaha někdejšího šéfa Seatu zdaleka nekončí. V rozhovoru pro Automotive News se dokonce nechal slyšet, že při spojení inženýrské práce Renaultu s řemeslným umem Alpine může na severu Francie vzniknout takové malé Ferrari. Jedním dechem ale dodává, že aby se takový předpoklad přetavil v realitu, čeká skupinu ještě spousta práce.
Když Carlos Ghosn značku Alpine před pár lety vzkřísil, chtěl tím do produktových řad skupiny Renault přinést jistou dávku šmrncu. V podobném duchu chce pokračovat i Luca de Meo, který by však rád rozšířil pole působnosti značky i mezi elektromobily. Ve zprávě pro zaměstnance z minulého měsíce vyzval společnost Alpine, aby se kromě jiného inspirovala konkurenčním Porsche a přemýšlela o malé sérii sportovních elektromobilů.