Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Bentley Mulsanne – První dojmy

Diskuze (12)
Nové Bentley Mulsanne zastínilo nejen menší Continental ale i svého předchůdce Arnage.

Po zveřejnění oficiálních fotografií vzbudil nový Bentley Mulsanne kontroverze, a to především designovým řešením světel na přídi. Živé setkání tento rozporuplný dojem ale napravuje – tvary navržené britskou automobilkou jsou elegantní a linky na přídi dávají smysl.

Zatímco jiné automobilky spíše hovoří o své DNA, u Bentley jsou si je svých tradic velmi dobře vědomi. V tvarech nového Mulsanne tak je vidět jasná linie velkých limuzín z posledních šedesáti let. Na bocích nalezneme podobné tvary jako u kupé Brooklands postaveného na základě předchozího modelu Arnage. Je to právě boční profil, který dodává Mulsanne na atraktivitě. Vysoký ponton, zaoblené prolisy, nízká okna a masivní pozvolna klesající zadní sloupek dodávají novému Bentley svalnaté sportovní tvary, design Arnage tak vedle něj vypadá až příliš banální.

Příď, na oficiálních fotkách kontroverzní, má ve skutečnosti ladné tvary. Design vychází z Arnage Final Series a řady Continental Speed. Maska chladiče je kolmější než u Continental, rozmístění světel je ale velmi podobné, jen se vnitřní světlomety zvětšily a vnější naopak zmenšily. Tvary zádě jsou sofistikované. Až při živém setkání vynikne, jak komplexní přístup designéři zvolili. Zadní světla se inspirují u Continental, vytažené víko zavazadlového prostoru pak reflektuje design všech poválečných britských limuzín.

Rozměry Mulsanne jsou impozantní – délka 5575 mm, šířka 1926 mm a výška 1526 mm znamenají dostatečný odstup od běžné produkce, včetně vlajkových lodí Mercedesu nebo BMW. Na živo působí nový Bentley impozantně, ale nikoliv za cenu těžkopádnosti. Je to jednoduše elegantní kus auta, určitou lehkost mu také dodávají standardní 20palcová kola (pneu 265/45, za příplatek 265/40 ZR21) a 3266 mm dlouhý rozvor.

Interiér je plný dřeva. Tolik zmiňovaný odkaz na velký Bentley 8 Litre z 30tých let se odráží především v masivních dřevěných lištách pod okny. Společně s bohatým dřevěným dekorem palubní desky, dřevěnými díly na sloupcích a lištou za zadními sedadly vytvářejí souvislý pás dřeva obepínající kabinu ve výšce ramen. Luxusní interiér vyžaduje také přesnou a zdlouhavou montáž – podle představitelů automobilky celých 170 hodin ruční práce, polovinu doby nutné na sestavení celého vozu.

Pod kapotou se nachází kompletně přepracovaný osmiválec o objemu 6,75 litru. Aby vyhověl přísným emisním limitům a požadavkům na nízkou spotřebu, je nově vybaven variabilním časováním ventilů a jako první auto v luxusním segmentu odpojením válců. Při jízdě mimo zátěž tak motor ve skutečnosti jede jen na čtyři válce z osmi.

Odlehčeny byly všech pohyblivé části v motoru. Výsledkem je výkon 377 kW a obří točivý moment 1020 Nm dostupný už od 1800 min-1. Odpovědí na moderní požadavky je použití osmistupňové automatické převodovky. Jízdní výkony zatím zveřejněny nebyly.

Diskuze (12)
16. 9. 2009 23:32
Re: Ten OTÁČKOMĚR!!!
I kdyz si vydelis vahu auta a vykony dvema,coz zhruba da auto stredni tridy,tak Ti zbyde 500 Nm a 188.5 kW pri nizkejch otackach.To neni tak zly.. Takovej rychlej nakladak :-)
16. 9. 2009 21:25
Re: Ten OTÁČKOMĚR!!!
ted mozna placnu blbost, ale ma to kroutak pres 1000 Nm, tak nechapu proc by se mel motor tocit buhvi do jakych otacek.. utrhne ti to hlavu i v tech 4000:-))
Avatar - gld
16. 9. 2009 21:20
Re: První dojem - stále stejný
pásom lediek?? ;-\ radšej nahať tak..skôr tie menšie svetlá mohli byť aspoň na úrovni väčších, to by pomohlo
Avatar - gld
16. 9. 2009 21:19
Re: Nadčasová elegance
skús to, prímacie kritériá náročnejšie ako ísť na harward :-O
Avatar - gld
16. 9. 2009 21:17
Re: žádná koncernová známka...
ale ber to z tej lepšej stránky-aký je točkomer krásny a presne cajchovaný..to ulahodí oku ;-)