Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: BMW 5 GT – První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 15. 9. 2009 • 23:08
103
11
Zobrazit náhledy (103)
BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5
BMW 5 GT automobilka ukázala na fotografiích už v květnu, až teď jsme ale dostali příležitost k první statické prohlídce.

BMW to zkouší v nových tržních segmentech. Klasické crossovery už netáhnou, takže vznikl kříženec mezi sportovním, terénním a rodinným autem, který o sobě tvrdí, že je ve všech disciplínách nejlepší. S jeho příchodem se zároveň seznamujeme s tváří nové pětkové řady, ať už se nám to líbí, nebo ne.

Naživo vypadá GT ještě o 10 procent větší, než na fotkách. Výškou, šířkou i samotnou masou překonává vše, co si dosud dělalo nárok na vyšší střední třídu. A tváří v tvář vyvolává v pozorovateli doslova méněcenné pocity. Samotné stávající pětkové kombi, s nímž bude nový model zřejmě srovnáván nejčastěji, se vedle něj choulí, jako by bylo o třídu níže.

Protažená a vysoká příď pokračuje v nové designérské kapitole a maska připomíná sedmičkovou řadu. Prvotní dojmy se také podobají, nová velká BMW šlápla na plyn nadřazenosti a jisté arogance, takže i GT působí jako služební vůz mafiánského bosse. To se bude v našich končinách jistě líbit, trochu chybička ale je, že se nějak vytrácí rafinovaná sportovní lehkost. Zezadu je to trochu lepší, zejména díky obrovským koncovým světlům, ta ale zblízka vypadají skoro obludně. Linie udělaly maximum pro dynamický vzhled, a nebýt zcela rovné zádě, neměly by chybu. X6 si s tímto oříškem poradila lépe. Víko s dvojitým otevíráním á la twindoor zkrátka vychází mohutné, a to i v zavřeném stavu.

Uvnitř je to lepší – linie, půjčené z noblesní sedmičky, tvoří uvnitř velmi klubovou atmosféru. Počínaje bezrámovými dveřmi, pokračuje řada originálních detailů, z nichž čiší snaha o prezidentské pocity. Kůže jemně voní, kam ruka a oko dosáhne, jsou hezké a příjemné plasty a ovladače jsou po ruce či prstu, jak je zrovna třeba. Tlačítek je ovšem až příliš, téměř jako v japonském modelu. Doby klasického iDrive jsou pryč, BMW bohužel ustupuje apriorním kritikům.

A jak je to s místem vzadu? Hůře než ve stávajícím pětkovém kombi. Postavě vysoké 186 cm chybí na hlavu cca 8 centimetrů, zadní sedačku lze sice elektricky posunout vpřed, ale pak je zase málo místa na nohy. Lepší je to v zavazadelníku, který je 85 cm hluboký a více než metr široký mezi podběhy, avšak pod pevnou „roletkou“ zbývá jen 45 cm.

Hlavním dojmem je neskromnost, ať už v pozitivním či negativním slova smyslu. GT stálo příliš daleko od ostatních vozů, aby bylo možné posoudit, nakolik bude přečnívat, ale domnívám se, že z kolony běžných sedanů a hatchbacků bude koukat přinejmenším o 10 centimetrů. Komu to tak vyhovuje, bude spokojený, milovníci lehké sportovní elegance, reprezentované značkou BMW, ale mohou jen doufat, že sedan a kombi se opticky odlehčí.

BMW 5 Gran Turismo
Model535i Gran Turismo550i Gran Turismo530d Gran Turismo
Zdvihový objem [cm3]297943952993
Válce/ventily6/48/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]225/5800300/5500-6400180/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1200-5000600/1750-4500540/1750-3000
Max. rychlost [km/h]250250240
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,35,56,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,911,26,5
Cena v Německu [Euro]55.70075.30055.200

Témata
16. 9. 2009 11:15
5 GT
Nerad bych hodnotil tvary, jeste jsem auto na vlastni oci nevidel (z fotek me moc neuchvatilo, souhlasim s tvrzenim "kde je ladna elegance E38/E39/E36/E46...???" ALE tohle presne sedi: "Prvotní dojmy se také podobají, nová velká BMW šlápla na plyn nadřazenosti a jisté arogance, takže i GT působí jako služební vůz mafiánského bosse. To se bude v našich končinách jistě líbit," - zejmena ta posledni veta! Bohuzel se BMW presouva k agresivnim vozum typu A6/A8 Single frame...:(((((((((
Avatar - Ji/Ri
15. 9. 2009 19:01
Vel Satis
Tohle tady už je....Vel Satis...a je krásnější, elegantnější, nenabubřelý...prostě krásný....ale tohle je další hmota po x6 od bmw. .... za mě ne e.
Avatar - positivemind
15. 9. 2009 17:51
Tak to nakonec
Zase tak ošklivé není :-) ta modrá tomu sedne :yes:
15. 9. 2009 14:38
waffen BMW ???
No...mne se "Otesanek" libi :-) Snad jen na predni blatniky bych naklonoval drzacky vlajecek...treba risskych standard, aby byla iluze jedouciho protektora dokonala :-) Ale plati to, co jsem napsal jako prvni...mne se libi a designovy brak bych u tohoto modelu nehledal ;-)
15. 9. 2009 13:30
Obluda
Při pohledu na poslední designové kreace BMW (nová 7er, X6, GT) mě vždycky hned napadnou slova jako nabubřelost nebo obludnost (ve smyslu obrovitý). Jó, kde jsou časy štíhlých, sportovně vypadajících E38, E36 či E46. Asi by bylo pro sportovní image bavoráků nejlepší, kdyby nechali všechny auta malovat těmi dámami, které navrhovaly novou Z4.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud