Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Brabus Rocket CLS (350km/h)

Ondřej Láník Ondřej Láník 12. 9. 2005 • 01:01
12
27
Zobrazit náhledy (12)
Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE Mercedes-Benz SE
Další sadu superlativů si letos ve Frankfurtu vykoledoval Brabus. Přepracovaný dvanáctiválec Mercedes-Benz 6,2 l, pod rukama techniků bottropské firmy posílil na 537 kW, což například čtyřdveřovému kupé stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s...

Další sadu superlativů si letos ve Frankfurtu vykoledoval Brabus. Přepracovaný dvanáctiválec Mercedes-Benz 6,2 l, pod rukama techniků bottropské firmy posílil na 537 kW, což například čtyřdveřovému kupé stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4 s, z 0 na 200 km/h za 10,5 s a z 0 na 300 km/h za 29,5 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena. Hodnota tohoto limitu však nemá standardní rozměr. Omezovač totiž zasahuje teprve jakmile se řídící jednotka dozví, že rychlost čítá 350 km/h.

Příznačný název Brabus Rocket patří novému malosériově vyráběnému modelu odvozenému z řady čtyřdveřových kupé CLS. Pod jeho dlouhou přední kapotou je přeplňovaný dvanáctiválec 6,2 l o výkonu 537 kW. Základem pro tento motor je agregát z Mercedesu SL 600. Brabus se do něj pustil se vší vervou, vyrobil novou klikovou hřídel, zvýšil zdvihový objem, optimalizoval proudění v sání a výfuku, přidal nová turbodmychadla, mezichladiče, výfukový systém z nerezavějící oceli, vačkové hřídele a vše korunoval novou řídící jednotkou, která spolu se čtyřmi kovovými katalyzátory dokáže udržovat emise v mezích současných předpisů i přes značný výkon motoru.

Podle tiskové zprávy jde o nejsilnější v Německu vyráběný model s cerfifikací TÜV. Nejvyšší výkon činí 537 kW při 5100 ot./min, maximum točivého momentu 1320 Nm je elektronicky přiškrceno na hodnotu 1100 Nm při 2100 ot./min. Značnou sílu přenáší upravená automatická převodovka na zadní kola na něž je rozdělena prostřednictvím upraveného diferenciálu.

Raketa ohromí i dimenzí brzdového systému. Keramické brzdy na přední nápravě mají kotouče o rozměru 375 x 36 mm a dvanáctipístkové (!) hliníkové třmeny, vzadu kotouče o rozměr 355 x 28 mm obsluhuje obložení "jen" se šestipístkovým provedením třmenů.

Podobné výkony podává tento motor také v novém Mercedesu třídy S z dílen Brabusu resp. v roadsteru SV 12 S Biturbo.


Jako vždy připravujeme rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá

videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Zde se můžete podívat na předchozí autosalony:

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku