Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurtský autosalon není jen o nových autech. Podívejte se na vystavené klasiky

David Bureš
Diskuze (2)
Na letošním frankfurtském autosalonu si na své přijdou i milovníci historických aut. Vedle speciální expozice přivezly do Frankfurtu historická auta i vybrané značky.

Jestli jste si myslel, že mezinárodní autosalon je jen o horkých novinkách a aktuálně prodávaných automobilek, návštěva letošního ročníku frankfurtské autoshow vás vyvede z omylu. V hojném počtu tu jsou zastoupena i historická vozidla, která přivezly i některé automobilky.

Konkrétně Mercedes-Benz ve svých výstavních prostorech, kterým je vyhrazen jeden celý pavilon, vedle horkých novinek, konceptu EQA a hypersportu Project One s technikou Formule 1, připomíná i někdejší koncept C111 ze sedmdesátých let. Žluté lakovaný supersport s laminátovou karoserií je poháněn Wankelovým motorem, se kterým Mercedes v tehdejší době experimentoval.

Historikem s Wankelovým motorem se na svém stánku pochlubila také Mazda. Jedná se o původní generaci sporťáku Cosmo, která letos slaví padesát let od zahájení výroby. V roce 1967 byla Mazda Cosmo jedním z prvních sériových aut s rotačním motorem.

Doslova záplavu starých Mercedesů pak najdeme na stánku tuningové firmy Brabus. Ta se totiž už nezabývá jen úpravou moderních aut, ale také renovací těch historických. A třeba pohled na Mercedes-Benz 300 SL dokazuje, že se tato legenda s racčími křídly neztratí ani mezi aktuálními vozy.

Kdo by raději nějaké konvenční auto, měl by zajít k Fordu, kde vedle nejnovější generace Fiesty je i ta původní. A nebo k Volkswagenu, na jehož stánku nechybí ani originální Golf GTI.

Milovníci historických vozidel by měli navštívit také společný stánek německé Asociace automobilového průmyslu (VDA), Automobilového klubu Německa (AvD) a Německé federace pro automobilový obchod a opravy (ZDK), které si připravily speciální výstavu věnovanou autům ze sedmdesátých let. Zhruba dvacítka aut zahrnuje Mercedes-Benz 500 SEC upravený firmou Styling Garage (SGS) tak, aby měl racčí křídla, nebo třeba díla bb, firmy Rainera Buchmanna, jako Porsche 911 Turbo Targa „Rainbow“ a Volkswagen Polo Paris.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - Stejsn
18. 9. 2017 09:27
Duhové Porsche
bb Polaroid by možná byl trochu kýč, ale film Únos aut mu zajistil nesmrtelnost. Krása! :yes:
Avatar - wladyk
16. 9. 2017 22:32
Wankel
Opět dezinformace. První sériově vyráběný vůz s motorem Wankel nebyla Mazda Cosmo, ale NSU Ro 80.