Fuso eCanter pro Paříž, Frankfurt nad Mohanem a Stuttgart
Fuso eCanter s čistě elektrickým pohonem zamíří ve službách společnosti DB Schenker do ulic Paříže, Frankfurtu nad Mohanem a Stuttgartu.
Fuso eCanter se ve své současné podobně představilo v rámci IAA 2016 v Hannoveru a koncem června roku 2017 se rozběhla sériová výroba těchto elektřinou poháněných nákladních vozidel pro evropský trh v podniku Tramagal v Portugalsku.
Během druhé poloviny roku 2017 a loňského roku zamířila vozidla Fuso ECanter do služeb řady společností v Evropě, USA i Japonsku. Mezi první uživatele těchto užitkových elektromobilů se zařadila i společnost DB Schenker, která na přelomu let 2017 a 2018 začala využívat první vozy eCanter v Berlíně.
Dosavadní zkušenosti s jejich provozem nyní stojí za skutečností, že společnost DB Schenker rozšíří svůj vozový park o další vozy Fuso eCanter, které bude využívat v Paříži, Frankfurtu nad Mohanem a Stuttgartu.
V případě vozidel určených pro nasazení v Paříži zmiňuje DB Schenker, že je hodlá využívat pro rozvoz zásilek, kdy bude každé z nich denně vysláno na zhruba čtyři jízdy po francouzské metropoli. Během každé z těchto jízd má dojít k deseti až dvanácti zastávkám pro vyložení zásilky. V podobném režimu pak mají být využívány i vozy ve Frankfurtu nad Mohanem a Stuttgartu.
Fuso eCanter je vybaveno elektromotorem o výkonu 129 kW a točivé momentu 390 N.m. Potřebnou energii elektromotoru poskytují kapalinou chlazené lithium-iontové baterie, které jsou rozděleny do šesti samostatných celků, z nichž každý disponuje kapacitou 138 kWh.
Maximální rychlost je i s ohledem na využití ve velkých městech a jejich nejbližším okolí omezena na 80 km/h. Dojezd na jedno nabití se má v závislosti na provedení nástavby, zatížení vozidla a profilu trasy pohybovat okolo 100 km. Nabíjení baterií může při využití rychlonabíječky trvat zhruba 90 minut.
Zdroj: Daimler AG