Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Power BMW M5 Hurricane GS: Nejrychlejší LPG světa

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 1. 2011 • 22:49
12
6
Zobrazit náhledy (12)
BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5
Německá tuningová společnost G-Power pokračuje ve sbírání světových rychlostních rekordů s upraveným BMW M5. Tentokrát byl mnichovský sedan přestavěn na LPG.

U G-Power si poslední generaci BMW M5 skutečně oblíbili a tento výkonný sedan se stal základem pro řadu vlastních modelů. K těm nejslavnějším a nejvýkonnějším patřil Hurricane RR, který se v loňském roce s rychlostí 372,1 km/h stal nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem světa.

Nejnovější kreací na základě již nevyráběného BMW M5 je Hurricane GS. Pod tímto označením se ukrývá BMW přestavěné na plyn, ovšem nikoli na zemní (CNG), jak bývá na západ od našich hranic zvykem, ale na propan-butan (LPG).

Kromě přestavby na LPG se desetiválec BMW dočkal i montáže kompresorů. Každou řadu válců přeplňuje jeden kompresor ASA T1-313. Další úpravy představuje vodou chlazený mezichladič lakovaný v oranžové barvě a přemapování elektroniky motoru i převodovky. K zvýšení výkonu přispívá i nový výfukový systém G-POWER SPEED-Flow.

Výsledkem všech úprav provedených na pohonné jednotce je maximální výkon 485 kW (660 k) při 7500 min-1 a točivý moment 650 Nm min-1. Standardní BMW M5 s atmosférickým pětilitrový desetiválcem o objemu 5,0 l disponovalo výkonem 373 kW (507 k) při 7750 min-1, newtonmetrů bylo k dispozici nejvýše 520 při 6100 min-1.

Hurricane GS stojící na 20" kovaných kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu má výkonnější brzdový systém a úpravce jej vybavil i stavitelnými sportovními tlumiči.

Titul nejrychlejšího automobilu na LPG získal Hurricane GS díky tomu, že dosáhl rychlosti 333 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 4,6 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 11,4 s.

Zájemci o Hurricane GS mohou zamířit do společnosti G-Power, ale musí vlastnit BMW M5 E60 a připravit si více než 33.572 Euro, protože tato cena je pouze za komponenty potřebné k přestavbě a nevztahuje se na jejich montáž. G-Power uvádí, že je připraveno upravit na LPG i BMW M6.

Témata
15. 5. 2013 11:37
tupost
V tomdle pripade to sedi, nachapu ale proc u jinych recenzi autor sverepe pouziva vyrazy typu: Rychlost reakce na sešlápnutí plynového pedálu atp. kdyz jde o normalni bezninaky, ci naftu, tam se asi plyn tezko macka zejo? :-( ignoranti
Avatar - kolmar
14. 1. 2011 16:02
Re: proč ne...
Samozrejme!! no tych 3% je pri seriovych autach. Neviem, neskumam co vsetko ma a nema GS v porovnani s RS. No trochu co som studoval by tam mal byt identicky motor aj kompresory a ked je motormanagement naladeny inak, tak asi hlavne koli inemu palivu - cize koniec koncov to LPG za to asi moze trosku viac ako 3% - ale to je iba moj nazor. Keby sa z toho dalo dostat viac urcite by to spravili. Je podla mna rozdiel v seriovke a vo vytunenom aute kde z toho potrebuju dostat maximum maxima ;-)

Nie len vecsina majitelov, no aj ja ti potvrdim ze prepnutie na LPG nespoznas, to je pravda, no ja som hovoril o maximalnom vykone ktory urcite namerali na brzde. tam sa to asi prejavi viac...
Avatar - positivemind
13. 1. 2011 18:09
Re: proč ne...
I když jsem dnes tvrdil opak, tak majitel tohohle auta URČITĚ nebude řešit spotřebu tohohle miláčka, protože s ním ročně asi 40k km nenajezdí. Navíc se to vůbec nehodí pro lidi, kteří bydlí ve městech nebo do nich často jezdí - LPG ještě pořád nemůže do velké spousty garáží.

LPG mi dává smysl u 6.2 V8 v Grand Cherokee nebo něčem podobném, ale ne v takhle rychlém sedanu
Avatar - Subaru4ever
13. 1. 2011 16:27
Re: proč ne...
Ten radikální propad výkonu bude způsoben hlavně mechanikou a jiným motormanagementem. V neupraveném benzínovém motoru má LPG snížit výkon a krouťák tuším max. o 3%. Např. originální systém Viale montovaný do Subaru snížil jen díky palivu výkon např. 2,0litru ve Forestru ze 110 kW na 108. A to skoro nic není.

Většina uživatelů LPG se také shoduje na tom, že přepnutí paliv za jízdy prakticky nepoznají :-)
Avatar - kolmar
13. 1. 2011 14:33
Re: proč ne...
Samozrejme, len to musi fungovat bez problemov. No niekto sa z toho smeje, iny nie, no sam poznam cloveka, ktoreho sen je M5 a urcite ked to nahodou zozenie ako jazdenku do toho da LPG. Uz mal 5er E39 s motorom V8 s LPG a chvalil.

Krasne je tu vidiet aj pokles vykonu motoru benzinoveho agregatu oproti LPG. Neviem ci je to cisto len v palive alebo aj nastavenim (co svojim sposobom urcuje palivo), no takyto motor s kompresormi ASA T1-313 mal hurricane RS - kde bol vykon 750k, tu pri LPG je "len" 660.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku