Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors nemá zájem o spojení s Fiatem

David Bureš
Diskuze (35)
Spojení General Motors a Fiat Chrysler Automobiles má být finančně výhodné pro oba partnery. GM ale taková spolupráce nezajímá.

Generální ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne dal již několikrát najevo, že má zájem o spojení s další automobilkou, díky němuž by vznikl koncern výrazně větší než FCA. S takovou nabídkou již dokonce oslovil General Motors, vedení amerického koncernu ale šéfovi Fiatu řeklo jasné ne.

O námluvách FCA a GM informoval americký list New York Times s odvoláním na osoby seznámené se situací. Marchionne podle těchto informací v březnu poslal šéfce GM Mary Barraové e-mail, v němž rozsáhle popsal, jak by spojení obou automobilek bylo pro oba partnery výhodné a jak by se tímto krokem daly ušetřit miliardy dolarů.

Analýza však Barraovou nebo jiného člena nejvyššího vedení GM nezaujala. Vedení amerického koncernu dokonce odmítlo se s Marchionnem ohledně možné fúze sejít.

Marchionneovi se již povedlo spojit italskou automobilku Fiat s americkým Chryslerem, toto spojení mu však nestačí a chce velkou fúzi ještě s dalším výrobcem. Takové spojení chce dohodnout před svým odchodem do důchodu, který si naplánoval na rok 2019. Pokud by se partnerství s nějakou automobilkou nepovedlo, je Marchionne připraven se spojit s některým z počítačových gigantů, jako je Apple nebo Google. Tyto firmy se totiž o automobily zajímají stále více.

Prodeje FCA sice v loňském roce rostly, automobilku ale trápí několik problémů; v Evropě má obří dluhy, v Číně vydělává méně než konkurenční výrobci a chybí ji prostředky na nutné investice do úsporných motorů. Tyto potíže by Marchionne chtěl řešit právě spojením s dalším výrobcem.

David Bureš
Diskuze (35)
Avatar - CommonUser
27. 5. 2015 11:05
Re: Pokud Sergio čekla něco jiného
Vsetko so vsetkym suvisi, tak neviem co si nepochopil ty. Jednoducha sprava, ktora sa dala predikovat uz davno. Len neznaly to berie ako jasnu novinku.
Takymto spravanim si prevadzkovy zisk na splacanie nezvysi.

No aspon si sa vyjadril na rozdiel od klikacov. Neviem kde beries tu analyzu trhu za 30 rokov spat, ked este koncom 90tych bolo auto roka FIAT Bravo. A ak sa trh tak radikalne zmenil, preco FIAT nereagoval, tak ako H/K napriklad.

BTW Ja som vlastnil asi najdrahsi FIAT vsetkych cias. Ja som FIATu fandil, ale bizarna modelova ponuka ma zaviala inam. Ci uz ako modelove portfolio alebo interierove kreacie.
27. 5. 2015 10:36
Re: Pokud Sergio čekla něco jiného
Je to poměrně jednoduché sdělení, jen ty si ho ani nebyl schopen elementárně pochopit. Myslím, že není chyba na straně Sergia, ale tebe. Zkus se zamyslet..., jak to je.

Napovím: Rozlišuj mezi značkou Fiat a mezi koncernem FCA a pak mezi tím, jakou roli měla značka Fiat před 30 lety a jakou by měla mít dnes. Jak se trh změnil.
Avatar - Barrichello
27. 5. 2015 09:39
Re: Pokud Sergio čekla něco jiného
Ty airbagy taky splnovaly požadavky výrobce a ve většině aut fungují, někde prostě ne.

Stejně tak ty spínačky ve většině aut nějak fungují , ale někde prostě ne.

Já se nehdám o tom, že to GM zazdilo, a netvrdím, že o problému nevěděli. O tom žádná, jen říkám, že dneska už půlka těch aut není v provozu nebo sou to slepené šunky co dojíždějí mexikánci a černoši z ghett a dneska mj hodnotu pár bucks.

Zato problém Takata se týká podstatně novějších aut.
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2015 09:33
Re: Pokud Sergio čekla něco jiného
Hele ty tady máš někde kameru že vidíš jak přitakávám? >:D
Avatar - Hammunasakra
27. 5. 2015 09:31
Re: Pokud Sergio čekla něco jiného
Podívej se na ten odkaz z 09:24 a nezlob nebo tě vezmu k nám domu >:-[]