Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors: v Indii představíme konkureta pro Nano

Aleš Jungmann
Diskuze (1)
V hledáčku světových automobilek je již nějaký ten čas Indie a její ohromný potenciál. Pro opravdový úspěch na tomto trhu bude ale zřejmě třeba představit velmi levný model, který by si mohly dovolit masy, toužící vyměnit svůj moped za něco čtyřkolového.

Zatímco v USA čeká v nejbližších měsících a letech koncern General Motors spousta dřiny, aby se minimálně udržel na současných prodejních číslech, šance na nějaké výrazné navýšení odbytu totiž leží v Asii, kde jsou reálně dosažitelné růsty prodejů okolo dvaceti procent ročně.

General Motors má relativně silnou pozici v Číně (nejlepší mezi světovými automobilkami), kde již tři roky po sobě prodal více než jeden milion automobilů a minulý rok zaznamenal 18 % nárůst prodejů. Indie je ovšem neméně atraktivní trh, na kterém by GM chtěl také silně zakotvit. Minulý rok narostl objem jeho prodejů na tamějším trhu o 74 %, což je pochopitelně zásluha hlavně značky Chevrolet a jejího Sparku, Avea, Tavery a Optry.

Nicméně pro úspěch na specifickém indického trhu je třeba jít s cenou ještě o kus níže. Zatímco současná cena Sparku, jakožto nejlevnějšího vozu z tamějšího modelového portfolia GM, začíná na částce 309.000 INR (cca.129.000,- Kč ), opravdový potenciál indického trhu leží v prodeji automobilů s cenou maximálně poloviční. Koncern General Motors nyní oznámil, že se hodlá vydat cestou, naznačenou modelem Tata Nano (jehož cena se v přepočtu pohybuje okolo 40.000,- Kč). Takto levný automobil pochopitelně nemůže nabízet nikterak obsáhlou výbavu ani silný agregát či vyspělý podvozek. O to ale v Indii nejde, tamějším zákazníkům nevadí, že pro nový extra levný vůz se nepočítá s airbagy či posilovačem řízení, naopak klimatizace by, po vzoru Nana, mohla ve voze objevit.

Genaral Motors by tak měl výrazně zvětšit svůj tříprocentní podíl na tomto trhu, k čemuž by mu měl tento nízkorozpočtový model přispět rozhodující měrou. V současnosti je ve výstavbě druhý výrobní závod u sedmého největšího indického města Pune. To je velmi dynamicky se rozvíjející čtyřapůlmilionové město, kde mimochodem plánuje svou továrnu také Volkswagen. Kapacita výroby by v novém výrobním závodě měla být zhruba 140.000 automobilů ročně.

Aleš Jungmann
Diskuze (1)