Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis G90: Bližší informace. Vlajková loď Hyundaie s trojicí motorů.

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 11. 2015 • 12:26
3
3
Hyundai posiluje svoje sebevědomí a z Genesisu vytvořil samostatnou značku. Nyní představuje techniku prvního zástupce luxusního sub-brandu.

Nákresy modelu G90 už známe, byly uvolněny 10. listopadu. Nyní, po prvním uvedení pro korejská média, jsou ovšem k dispozici další podrobnosti. Stylizované H je tedy minulostí, oddělení značky představuje celkem logický krok, protože image Hyundaie zkrátka a dobře nemá potřebnou sílu. Zapomeňme na komplikované fluidní tvary, tvarový jazyk nové divize Prestige Design dostal označení „Athletic Elegance”. Sedí? Až na asijskou příď s protaženými hlavními světlomety určitě, navíc kdo ji dnes nemá? Konkurenty hledejme v luxusním segmentu, u Mercedesu, BMW a Audi. G90 je vlastně nástupcem nedávno modernizovaného Equusu, který ještě logo Hyundaie nesl.

Hyundai se chlubí technickou vyspělostí 5,2 m dlouhé limuzíny a jejím komfortem. Motorům výkon rozhodně neschází. Nejmenší jednotku co do objemu představuje vidlicový šestiválec 3,3 l se dvěma turby a 272 kW. Větší nepřeplňovaný 3.8 GDI stejné konfigurace nabídne 246 kW a v lepší společnosti nesmí chybět V8, pětilitr má 313 kW. Ke všem verzím bude k dispozici alternativně i pohon všech kol a točivý moment přenáší výhradně osmistupňová samočinná převodovka. Čtyřdveřové supersporty ovšem v tomto segmentu hledejme jinde: u Aston Martinu, Maserati a Porsche. Sem se Genesis nežene.

„Nový luxusní sedan G90 představuje našim zákazníkům koncept Nového luxusu. Model je vrcholem nabídky značky Genesis a ukazuje, jakým způsobem se hodláme soustředit na spokojenost našich zákazníků v každém aspektu,“ vysvětlil Yang Woong-Chul, ředitel R&D Centra Hyundai Motor a místopředseda společnosti.

Genesis G90 bude vybaven zavěšením VCS (Variable Control Suspension) a polosamočinným řízením HDA (Highway Driving Assist). V interiéru najdeme komfortní zadní sedadla s nastavením na loketní opěrce do tří poloh: relaxační, pro čtení a sledování filmů. Tohle chce osobního řidiče... Jang Rag, který projekt vedl, dodává: „Poskytneme také bezpečnostní systémy přes naši telematiku Blue Link, kupříkladu aktivaci airbagů.“

V Jižní Koreji bude sedan odhalen v prosinci, zde ovšem neponese označení G90, nýbrž EQ900. V dalších pěti letech jej budou následovat sourozenci, má jich být pět. „Vedle sportovně užitkových aut a kupé přidáme do nabídky naší nové luxusní značky Genesis také sedany G60 a G70,“ potvrdil Yang Woong-Chul. Doma limuzíně určitě pšenka pokvete, možná i v Severní Americe, ale v Evropě to bude mít proti převážně německé konkurenci hodně, hodně těžké.

Témata
Avatar - TeeJay
13. 11. 2015 09:55
Nerad
to říkám, ale vypadá to velice pěkně. Sice je to kopírka, ale pěkné to asi bude...
Avatar - MGRR
12. 11. 2015 19:49
Takový Rolls Royce Wraith bude vlastně chudák...
Hyundai mučí česko výslovností hnujdej.

Silueta Rolls Royce Wraith... [odkaz]

Ssangyong už léta vyrábí Chairman: [odkaz]

Video Chairman: [odkaz]
12. 11. 2015 15:19
Opakuji se, ale držím palce
... desing OK, plánované motorizace adekvátní avizované třídě (ten V8 asi prdítko fakt nebude)... Přeji úspěch.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud