Genesis G90: Bližší informace. Vlajková loď Hyundaie s trojicí motorů.
Nákresy modelu G90 už známe, byly uvolněny 10. listopadu. Nyní, po prvním uvedení pro korejská média, jsou ovšem k dispozici další podrobnosti. Stylizované H je tedy minulostí, oddělení značky představuje celkem logický krok, protože image Hyundaie zkrátka a dobře nemá potřebnou sílu. Zapomeňme na komplikované fluidní tvary, tvarový jazyk nové divize Prestige Design dostal označení „Athletic Elegance”. Sedí? Až na asijskou příď s protaženými hlavními světlomety určitě, navíc kdo ji dnes nemá? Konkurenty hledejme v luxusním segmentu, u Mercedesu, BMW a Audi. G90 je vlastně nástupcem nedávno modernizovaného Equusu, který ještě logo Hyundaie nesl.
Hyundai se chlubí technickou vyspělostí 5,2 m dlouhé limuzíny a jejím komfortem. Motorům výkon rozhodně neschází. Nejmenší jednotku co do objemu představuje vidlicový šestiválec 3,3 l se dvěma turby a 272 kW. Větší nepřeplňovaný 3.8 GDI stejné konfigurace nabídne 246 kW a v lepší společnosti nesmí chybět V8, pětilitr má 313 kW. Ke všem verzím bude k dispozici alternativně i pohon všech kol a točivý moment přenáší výhradně osmistupňová samočinná převodovka. Čtyřdveřové supersporty ovšem v tomto segmentu hledejme jinde: u Aston Martinu, Maserati a Porsche. Sem se Genesis nežene.
„Nový luxusní sedan G90 představuje našim zákazníkům koncept Nového luxusu. Model je vrcholem nabídky značky Genesis a ukazuje, jakým způsobem se hodláme soustředit na spokojenost našich zákazníků v každém aspektu,“ vysvětlil Yang Woong-Chul, ředitel R&D Centra Hyundai Motor a místopředseda společnosti.
Genesis G90 bude vybaven zavěšením VCS (Variable Control Suspension) a polosamočinným řízením HDA (Highway Driving Assist). V interiéru najdeme komfortní zadní sedadla s nastavením na loketní opěrce do tří poloh: relaxační, pro čtení a sledování filmů. Tohle chce osobního řidiče... Jang Rag, který projekt vedl, dodává: „Poskytneme také bezpečnostní systémy přes naši telematiku Blue Link, kupříkladu aktivaci airbagů.“
V Jižní Koreji bude sedan odhalen v prosinci, zde ovšem neponese označení G90, nýbrž EQ900. V dalších pěti letech jej budou následovat sourozenci, má jich být pět. „Vedle sportovně užitkových aut a kupé přidáme do nabídky naší nové luxusní značky Genesis také sedany G60 a G70,“ potvrdil Yang Woong-Chul. Doma limuzíně určitě pšenka pokvete, možná i v Severní Americe, ale v Evropě to bude mít proti převážně německé konkurenci hodně, hodně těžké.