Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis konečně chystá příchod do Evropy. Pořád ale není jasné, kdy se luxusního Hyundaie dočkáme

David Bureš
Diskuze (36)

Značka Genesis se od mateřského Hyundaie osamostatnila v roce 2015. Už od té doby se hovoří i o jejím vstupu do Evropy. Tato chvíle se nyní konečně blíží.

Genesis je luxusní divize koncernu Hyundai-Kia, která postupně expanduje do různých koutů světa. Původně se hovořilo o tom, že by kolem roku 2020 měla vstoupit i do Evropy, plán byl ale odsunut a zatím se o něm pořád jen mluví. Konečně ale Genesis udělal důležitý krok, který dokazuje, že se jeho příchod na starý kontinent přece jen blíží.

Korejská variace na téma Lexus, Infiniti či Acura totiž jmenovala šéfa evropských prodejů, což je jasný důkaz příprav na vstup značky do Evropy. Tuto pozici obsadil zkušený Enrique Lorenzana, který tuto funkci dosud zastával u automobilky Aston Martin. V minulosti působil sedm let u Maserati, díky čemuž má tento španělský manažer opravdu bohaté zkušenosti s vedením luxusní automobilové značky.

Jmenování Loranzany na post šéfa evropských prodejů Genesisu je podle šéfa této značky Williama Leea důkazem, že se firma pevně zavázala k Evropě a jejímu trhu s luxusními automobily.

Pořád však není jasné, kdy se Genesis v Evropě začne skutečně oficiálně prodávat – dosud tu působí pouze na ruském trhu. Vedení firmy totiž již v minulosti přiznalo, že evropští klienti jsou hodně konzervativní, a tak vstup nové značky, zvlášť luxusní, do Evropy je velice složitý. I proto před samotným zahájením prodeje chtěla firma zvýšit povědomí Evropanů o značce, pomocí speciálních zážitkových center, v nichž by vozy Genesis byly prezentovány. Zda tento plán stále platí, v tuto chvíli není jasné.

V minulosti firma navíc tvrdila, že zatím nemá vhodnou nabídku pro evropské klienty, argumentovala chybějícími SUV nebo silnými vznětovými motory. Jenže první SUV Genesis se už odhalilo, velké GV80, turbodiesely pak už v Evropě dnes táhnou stále méně, a tak už nejsou klíčovým prvkem.

Genesis se od mateřského Hyundaie osamostatnilo v roce 2015. Jeho první modely, vlajková loď G90 a sedan vyšší střední třídy G80 tak byly náhradou za Hyundai Equus, respektive Hyundai Genesis. V roce 2017 pak následoval sedan střední třídy G70, letošní rok je pak ve znamení debutu prvního SUV značky, modelu GV80. Do budoucna se pak počítá s kupé nebo dvěma dalšími crossovery. Značka dnes mimo jiné působí v Koreji, Číně, Rusku, Austrálii, na Středním východě či v Severní Americe.

David Bureš
Diskuze (36)

Doporučujeme

25. 4. 2020 11:38
Re: Je to jako
Vyrovnaný jsme měli v posledních letech několikrát a dokonce i přebytkový. Zdraví slouží, oči a uši taky?
24. 4. 2020 23:53
Re: Ovšem
U nás Genesisu vídám docela dost, naposled ve stredu Genesis první generace...pak asi ctyri coupe po okoli..
Avatar - _Karel_
24. 4. 2020 21:05
Re: parodie na Opel Omega
Ale houby očního, psychiatra. V jeho stavu na to dostane invalidní důchod a úřední glejt, že je de.il.
24. 4. 2020 15:57
Re: Ovšem
teda tolik přehnaně a zbytečně defenzivních (pasivně agresivních?) příspěvků v jednom vlákně jsem tu ještě neviděl. to je skoro zralé na nějaký kurz sebeovládání. vždyť rýpance a slovní přestřelky jsou na fórech denní chleba... netřeba to tak prožívat.
Avatar - rohYpnol
24. 4. 2020 15:22
Je to jako
vyrovnaný státní rozpočet ČR. TAKY SE K NĚMU POŘÁD CHYSTÁME ALE NIKDO HO NIKDO NEVIDĚL...

Jako já bych si tu Genesis přál, ale obávám se, že prodejní čísla si Genesis realizuje úplně jinde než v naší zaprděné malozemičce.