Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Genesis G80 oficiálně. Korejský konkurent BMW se stává čtyřdveřovým kupé

David Bureš
Diskuze (37)

Luxusní sedan střední třídy korejské značky debutuje se třemi motory. Benzinový čtyřválec a šestiválec doplňuje turbodiesel.

Značka Genesis je luxusní divizí koncernu Hyundai-Kia, která jako samostatná jednotka funguje od roku 2015. Druhým jejím modelem byl po vlajkové lodi G90 model vyšší střední třídy G80, známý do té doby jako Hyundai Genesis. Automobil nyní přichází v druhé generaci, v níž se změnil možná více, než byste od luxusní značky čekali.

„Jádro naší značky spočívá v G80. Tento segment představuje prostor, v němž jsme začínali, a jsme rádi, že naše nejnovější nabídka pro naše zákazníky dosahuje dokonalé rovnováhy mezi inteligentním luxusem a inspirujícím výkonem,“ komentuje příchod novinky výkonný viceprezident a globální ředitel značky Genesis William Lee.

Druhá generace Genesisu G80 je po SUV GV80 druhým zástupcem značky navrženým podle designérského jazyka „Athletic Elegance,“ tedy atletická elegance. Jejím charakteristickým znakem je nejen výrazná maska chladiče ve tvaru loga automobilky, ale také zdvojené hlavní světlomety. Stejný motiv využívají také koncová světla, zatímco koncovky výfuku opět odkazují na emblém Genesisu.

Z boku 4.995 mm dlouhého, 1.925 mm širokého a 1.465 mm vysokého auta s rozvorem 3.010 mm zaujme pozměněná silueta. Z Genesisu G80 se totiž v nové generace stává vlastně čtyřdveřové kupé, jehož silueta je navíc nápadně podobná Audi A7 Sportback.  

Také interiér využívá obdobných motivů jako Genesis GV80. Vodorovné výdechy ventilů jsou široce rozkročeny před sedadlem spolujezdce, nechybí tu ani samostatně stojící, široký dotykový displej multimediálního systému na vrchu palubní desky, s úctyhodnou úhlopříčkou 14,5 palce. Také přístrojový štít je digitální, v tomto případě s úhlopříčkou 12,3 palce. Automatická převodovka se ovládá otočným voličem, zatímco pro infotainment je tu dotyková plocha na středovém tunelu.

Automobilka bez bližších detailů slibuje prostornější kabinu než u předchůdce, což se mimo jiné mělo podařit snížením sedáku zadních sedadel, pro lepší využití prostoru z důvodu klesající linie střechy.

Motory jsou v tuto chvíli potvrzeny tři. Nejslabším v nabídce je 2,2litrový turbodiesel o výkonu 154 kW, který doplňují dva zážehové agregáty, přeplňovaný 2,5litrový čtyřválec s 224 kW a přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru s 280 kW. Pětilitrový osmiválec známý z předchozí generace výrobce nezmiňuje, a tak patrně v nabídce končí.

Základem je platforma s pohonem zadních kol, výhradně určená pro značku Genesis. Navržena je tak, aby těžiště bylo co nejníže, pro zajištění optimálních jízdních vlastností. Nová generace architektury je o 125 kilogramů lehčí než předchůdce, což se primárně povedlo tím, že je karoserie z 19 % vyrobena z hliníkových slitin. S laděním mimochodem pomáhal Albert Biermann, šéf výzkumu a vývoje v automobilce Hyundai-Kia, který v minulosti pracoval pro BMW.

Nemyslelo se však jen na jízdní vlastnosti, ale také na komfort. Čelní okno i dveře využívají akustická skla, stejně tak jsou pečlivě využity těsnící materiály pro lepší odhlučnění motoru a podvozku.

Specialitou je pak elektronicky ovládaný podvozek využívající data z kamery sledující povrch před vozidlem, tedy podobný systém jako u Mercedesu nebo DS. Moderní výbava dále zahrnuje aktualizace navigace vzduchem (tedy bez nutnosti návštěvy servisu), deset airbagů včetně středového mezi předními sedadly nebo možnost dálkově ovládaného zaparkování zvenku vozidla.

Nový Genesis G80 se ještě tento týden začíná prodávat na domácím korejském trhu, v druhé polovině roku budou následovat další trhy, přičemž expanze začne v Severní Americe. Genesis míval plány také na vstup na evropské trhy, zatím z toho ale nic nebylo, přičemž s ohledem na pandemii koronaviru a s ní spojený pokles prodejů nejen v Evropě se příchod této značky na starý kontinent v blízké době ani očekávat nedá.

David Bureš
Diskuze (37)

Doporučujeme

Avatar - white label
31. 3. 2020 12:05
Re: Pro oko Evropana všechno špatně...
Kde tady? Tady v diskusi naopak většina lidí evidentně ne, bohužel...
Avatar - white label
31. 3. 2020 11:54
Re: Asijská slepenina
Naprostý souhlas, viz i mé velmi podobné včerejší reakce.
Na mě jde hrůza z toho, že tak, na první pohled jasnou věc, vidí jen 3-4 lidi z celé diskuse a ostatni tomu designově obšlehlému slepenci dokonce tleskají... :no:
Avatar - Dinar
31. 3. 2020 08:56
Asijská slepenina
stylů německé D3, takto by vypadal dort pejska a kočičky, být autem. Naprostá absence vlastní designové myšlenky, základní linka i detaily jsou generikem konkurečních modelů. To auto bude mít jistě své kvality, není důvod, aby jezdilo hůř než německá konkurence nebo bylo hůř smontované, korejci jsou už dávno technologicky na výši, ale ta naprostá absence stylu ve třídě, kde souznění se značkou už hraje při výběru velkou roli, to je důvod, proč v Evropě genesis nemá šanci.
31. 3. 2020 03:04
Pro oko Evropana všechno špatně...
...automobilovou eleganci si tady většina lidí představuje zcela jinak. Hlavně ten hyenní pokleslý zadek je děs, ale ani předek se mi pranic nelíbí. Jinak použitá technika vypadá velmi slibně.
Avatar - Alf1k
31. 3. 2020 02:23
:::
Toho volantu jsem se skoro lekl, jaká to obluda na mě vyjukla a to asi není dobrý, když pak jako majitel máš každej den strach o svoje zdraví. Kdybych to nečekal, že v autě může být něco jako volant, byl by ten obrázek skoro na infarkt. No a celkovej dojem..
První co se mi zjeví na mysli je muž, věk něco mezi 50-60, člen Yakuza. Asi tak.