Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis odhaluje nový sedan G90, chce redefinovat zážitek z luxusních vozů

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Prémiová divize automobilky Hyundai začíná představovat svou novou vlajkovou loď, která by se mohla stát vážným konkurentem německých prémiových sedanů. Bohužel nikoliv na evropských trzích.

Značka Genesis, která je prémiovou divizí automobilky Hyundai, se pochlubila prvními snímky nové generace prémiového sedanu G90. Stávající generace je přitom na trhu od roku 2018, sluší se však připomenout, že šlo pouze o facelift staršího modelu EQ900, vyráběného do roku 2015.

Nová generace modelu G90 přitom hned na první pohled zaujme výraznou maskou chladiče Crest-Grille se vzorem G-Matrix, na kterou navazují světlomety ve dvou horizontálních linkách, automobilkou označované jako „Two-Line“.

Nový model navíc dostal i zcela novou kapotu sahající až k podběhům a světlometům, čímž designéři omezili množství spár a vytvořili tak čistší vzhled. Celkově tak nová generace G90 zapadá mezi další moderní vozy značky, jako je například elektrický crossover GV60 nebo G70 Shoting Brake.

Při pohledu z profilu zaujmou zdvojené blinkry v předních blatnících, kopírující styl světlometů, nebo kliky dveří, elegantně zapuštěné v karoserii. V podbězích se pak zabydlely 20“ litá kola s novým designem. Celkově pak design vznikal v duchu designového jazyka značky „Athletic Elegance“ – tedy Atletická Elegance.

Přepracovaný je také zadní C-sloupek, který vytváří elegantní přechod mezi kabinou a zádí. Ta přitom nedostala svítilny ve stylu „Two-Line“, jako ostatní moderní vozy Genesis, ale sází na dvojici LED proužků propojujících boky vozu v úrovni světel a kousek pod nimi.

Světla jsou elegantně protažená do boku a kopírují linku napojení nárazníku, která pozvolna stoupá k naznačenému spoileru integrovanému do víka kufru. Ve spodní části nárazníku jsou pak dvě stylově robustní koncovky výfukového systému.

Automobilka zatím nezveřejnila žádné snímky kabiny, přesto již nyní prozradila, že také nová generace modelu G90 nabídne verzi s rozvorem prodlouženým o 190 mm. Cestujícím na zadních sedadlech by tak rozhodně neměl chybět prostor na nohy.

G90 bude redefinovat zážitek z luxusních vlajkových lodí unikátním způsobem, nabízeným pouze Genesis,“ uvedl SangYup Lee, šéf Genesis Global Design. „G90 je dokonalým vyjádřením Atletické Elegance, která pečlivě vyvažuje dynamickou jízdu a elegantní zážitek na zadních sedadlech,“ dodal.

Další poodhalení nové generace modelu G90 by mohlo přijít v nadcházejících týdnech, kdy se očekává odhalení kabiny a technických parametrů. Nová generace G90 se ale podle všeho oficiálně nedostane na evropské trhy, pro které byl místo toho speciálně navržen model G70. V zámoří by se pak vůz mohl objevit v příštím roce.

Ondřej Mára
Diskuze (27)

Doporučujeme

1. 12. 2021 13:15
Re: Čeština
Ale u tých redaktorov to mrzí zvlášť. Materinský jazyk by mali pestovať a nie przniť. V slovenských médiách je to, žiaľ, podobné. Ešte o to horšie, že sa stále viac používajú jak české, tak aj iné cudzie slová, hoci slovenských výrazov dosť a dosť.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 12:59
Genesis v USA boduje
a má tam i výborné hodnocení co se týče spolehlivosti. Korejci šli hodně nahoru.
Avatar - Barrichello
1. 12. 2021 12:58
Re: ...
Kdyby z Jeepu, ale chrysleru/dodge 2011, stejně tak ovladače sedaček, světel atd atd
Avatar - Dinar
1. 12. 2021 08:47
Re: ...
Faktem je, že kdybys k tomu nedával ty příklady "osobitne skladanych modelov", pak by to tvoje blábolení nebylo tak legrační. Zrovna akt. modely maserati, jsou naprosto dokonalým příkladem koncernového puzzle. :D
Avatar - Dinar
1. 12. 2021 08:38
Re: Čeština
Já už jsem rezignoval, nemá smysl na podobné věci upozorňovat, velká část čtenářů ty hrůzy ani nepostřehne, jsou na tom stejně jako redaktoři.
Úroveň jazyka odráží úroveň vzdělanosti, úpadek je, bohužel, zjevný a nezastavitelný.