Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Genesis GV70 už má také elektrickou verzi. Má až 360 kW a ujede přes 500 km

David Bureš
Diskuze (8)

Nové luxusní SUV s elektrickým pohonem Genesis Electrified GV70 se představuje na autosalonu v čínském Kantonu, předpokládá se však i jeho prodej v Evropě.

Genesis, luxusní divize korejské automobilky Hyundai-Kia, postupně rozšiřuje svoji nabídku elektromobilů. Nejnovějším zástupcem řady elektrických modelů je Electrified GV70, středně velké SUV.

„Naše globální vize vytvořit udržitelnou budoucnost prostřednictvím elektrifikace je přirozeným rozšířením našeho původního závazku, který se datuje k uvedení Genesisu v roce 2015: závazku vytvořit pozitivní dopad na životy našich zákazníků,“ uvedl při premiéře vozu Jay Chang, globální šéf značky Genesis.

Jak z názvu vyplývá, je elektrická novinka postavena na základech modelu GV70, 4.715 mm dlouhém SUV, které se vyrábí od loňského roku. Dosud nabízelo výhradně spalovací motory, turbodiesel 2.2 CRDi (154 kW), benzinový čtyřválec 2.5 T-GDi (224 kW) a vrcholný vidlicový šestiválec 3.5 T-GDi (279 kW).

Genesis Electrified GV70 bude dostupný výhradně s pohonem všech kol, a to s dvojicí elektromotorů, jedním u každé nápravy, s výkonem 160 kW a točivým momentem 350 N.m. V módu Boost toto duo poskytne kombinovaný výkon až 360 kW a točivý moment 700 N.m. Díky tomu elektrické SUV zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

Kapacitu baterií výrobce nezveřejnil, dojezd však má dosahovat hodnoty přes 500 km. To však mluvíme o čísle podle čínské metodiky počítání spotřeby, podle té korejské činí dojezd na jedno nabití 400 km. Dojezd dle "evropské" metodiky WLTP zatím zveřejněn nebyl.

Electrified GV70 každopádně využívá nejmodernější techniku elektrického ústrojí. Nechybí tak superrychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 350 kW, které má umožnit nabít baterie z 10 na 80 % jejich kapacity za pouhých 18 minut. Je tu i funkce V2L umožňující nabíjet externí zařízení energií z baterií vozidla.

Design se oproti konvenčním verzím liší hlavně z hlediska předních partií. Upravená maska byla navržena pro co nejlepší aerodynamiku auta, což má pomoci dojezdu. Vzadu zase logicky chybí koncovky výfuku, zatímco v kabině se snížil centrální tunel pro zajištění více prostoru pro pasažéry na zadních sedadlech.

Systém pohonu všech kol pak pro snížení spotřeby energie umí využít elektromotor jen na jedné nápravě. Optimální využití energie zajišťuje rovněž "chytré" regenerativní brzdění upravující úroveň rekuperace brzdné energie podle jízdního stylu, aktuálních jízdních podmínek nebo dat z navigace. Rekuperace přitom může být tak silná, že lze vůz ovládat jedním pedálem. Zároveň je tu pak speciální režim e-Terrain pro jízdu v terénu.

Genesis Electrified GV70 je už třetí elektromobil této korejské luxusní značky představený v letošním roce. Prvním byl na jaře model vyšší střední třídy Electrified G80 odvozený od konvenčního G80, v létě následoval crossover GV60, dostupný výhradně jako elektroauto.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
19. 11. 2021 19:53
Re: Design nádhera
Poctivá značka. Krásné vozy.

Musí se snažit a moc dobře vědí, že si nemůžou dovolit prošlap. A hlavně musí být lepší než Němci.

A právě a přesně tohle už skutečně umí :yes:
19. 11. 2021 19:29
Re: dojezd
hahahaha no to je konec
existence sociále s vylítaným citrónem v dehtu s nabitou kešení :yes:
tvoje skromnost by se měla vyučovat! jsi mým vzorem :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
19. 11. 2021 18:15
Re: dojezd
Pánové, já bych tohle fakt neřešil. Stejně si tohle auto NIKDO z nás kupovat nebude.
My normální řidiči pseudo- auta na baterky nechceme - a místní letka elektrok0k0tů má sice 3 (_!_) keců, ale ve šrajtofli (i v hlavě) většinou zcela prázdno ...
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2021 17:50
Re: Design nádhera
Genesisu fandím, opravdu slibná značka.
Avatar - kari.laz
19. 11. 2021 15:24
Re: dojezd
Proč ne, jen ať tomu dávají z auši. lepší než číst jak najezdili 700km ekorally. Ideální je vědět kolik to bere reálně, kolik když si chceš užít akolik když pojedeš s platem vajíček za sklem (klasika pro elektrikáře)