Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ghosn: Automobilový průmysl má nejhorší za sebou

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Automobilový průmysl je v současnosti z nejhoršího venku, soudí generální ředitel francouzské automobilky Renault Carlos Ghosn.

V rozhovoru pro francouzský listu Le Figaro prohlásil, že navzdory trvajícímu hospodářskému útlumu již finanční krize polevila, protože finanční toky jsou opět regulérní a bankovní činnost se normalizovala.

"Můžeme si opět půjčovat za příznivé úroky, investice se rozjíždějí a cenné papíry na burzách jdou opět nahoru," podotkl Ghosn. Pryč je tak panika z počátku roku, kdy se obě hlavní francouzské automobilky dělily o zvýhodněnou půjčku státu ve výši šesti miliard eur (zhruba 153 miliard Kč) rozvrženou do pěti let. Podle Ghosna nastala v průběhu loňského léta klasická ekonomická recese, kterou umocnila finanční krize, na kterou nebyl nikdo připraven. Nastal tak nejhorší ekonomický propad od 30. let minulého století.

Nyní je ale automobilový průmysl přibližně na konci recese, uvedl Ghosn. První náznaky oživení jsou na dohled například ve Spojených státech a v rozvojových zemích, čekat je lze od prvního čtvrtletí příštího roku. Na zlepšení situace v Evropě bude pak nutné počkat až na konec příštího roku nebo začátek roku 2011. Pak bude následovat Japonsko. V příštím roce tak bude úroveň prodeje aut na starém kontinentu stejná nebo o něco lepší než letos.

Ghosn s povděkem konstatoval, že šrotovné se ve Francii koncem roku úplně nezruší, jak francouzská vláda původně plánovala, ale že bude pokračovat v příštím roce, i když se bude snižovat přibližně po třetinách. To prý umožní udržet poptávku po nezbytnou přechodnou dobu.

Ghosn vyjádřil rovněž názor, že zemětřesení mezi velkovýrobci automobilů, které provázel krach amerických koncernů General Motors a Chrysler, ještě není u konce. Při rozmachu investic do nových technologií v době, kdy je finanční trh ještě velmi křehký, nezbývá výrobcům než úzce spolupracovat. Taková partnerství pak mohou vyústit ve slučování koncernů v ještě mohutnější podniky, což patrně nastane "až krize definitivně skončí, trhy se stabilizují, dluhy se vstřebají a obnoví se zisky".

Ghosn odhadl, že navzdory potížím, jimž jsou nyní vystaveny japonské automobilky kvůli zhroucení trhu v USA, lze předpokládat, že si uchovají dosavadní vůdčí pozici. Sám by si přál, aby konsorcium Renault-Nissan, které spolupracuje s ruským AvtoVAZem, se ocitlo mezi třemi nejsilnějšími hráči na světovém trhu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2009 13:20
Re: Ghosn by si pral, aby...
Narozdil od tebe jsem mel posledniho uhrika na tvari pred 40 lety ;-)
11. 9. 2009 19:47
Re: Ghosn by si pral, aby...
Že jo, poslat ho do renaultu.On by ty nejezdící, věčne poruchový auta a hlavně NEKUPOVANÉ >:D naučil mluvit všemi cizími jazyky, dostali by japonský světla pro vzhled a alou do světa.

Za takovu silnou nenávistí se většinou skrývá silná závist.Tak doufám že neobejdeš nejbližšího rendlíka klíčem nebo ho rovnou nerozválčuješ tím tvým dvojitým outlanderem.Ty analytiku poďobanej.

P.s.:Jsem alergický na keci tohoto typu, připomíná mi zvášty jednoho známého, který haní francouzské značky(Zejména nové auta, co si někdo koupí v rodině.), ale hlavně že každý den čumí na zrezlého favorita...
11. 9. 2009 11:02
Re: Ghosn by si pral, aby...
Ádíku, tebe je tady škoda. Takový brilantní um zahazuje svůj talent na auto.cz :-!
Avatar - Ada je zase tady
11. 9. 2009 09:14
Ghosn by si pral, aby...
To si ale Ghosn preje zbytecne. Rendlik pod jeho vedenim nepujde nahoru, ale naopak, bude stale padat dolu a dolu. Dokud neprestane vyrabet poruchove kreatury a nezacne delat elegantni a spolehlive "Das auto".
Ale tuto prilezitost rendlik uz zahodil a dnes kazdy, kdo kupuje nove auto, si uz radeji koupi nemecky, cesky, japonsky, nebo alespon korejsky vyrobek. Vyrobky firmy rendlik a syn se kvalitou radi bok po boku ruskym vozum VAZ, jenze bohuzel nejsou tak masivni a jednoduche na udrzbu. Nebyt lidi v rumunsku, kteri vyrabeji Dacie za "zlamany gros", rendlik i jeho prevlecena odnoz Hnissan, ktera nabizi pod japonskym kabatem jen francouzsky slendrian, by uz davno museli vyhlasit bankrot.