Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GLM G4: Nizozemsko-japonský elektrický excentrik

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 10. 2016
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Japonští Green Lord Motors se pochlubili v Paříži elektrickým sporťákem G4. Extravagantní design však z císařství nepochází...

Firmu GLM založil před šesti lety bývalý šéf Sony Noboyuki Idei, sídlí v Kjótu a věnuje se elektrickým sporťákům. S trochou nadsázky jí mnozí říkají „japonská Tesla“, ale právě ona vybavila roadster Tommy Kaira ZZ „ekologickou“ pohonnou jednotkou. Výkonným ředitelem společnosti je v současnosti Hiroyasu Koma.

Auto s typovým označením G4 zaujme hodně odvážným designem, který jsme ovšem už... někde viděli. Nizozemští Savage Rivale vedení Justinem de Boerem přece před sedmi lety představili v Monaku svůj otevřený Roadyacht GTS. Později z něj vyvinuli i uzavřenou závodní verzi GTR. Novinka tuhle kreaci nápadně připomíná a Green Lord Motors se v oficiálních materiálech na spolupráci odvolávají. Takže víme, odkud vane vítr, ale vidlicový osmiválec GM LS7 6,2 l s kompresorem a 670 koňmi pochopitelně postrádá.

Střecha je takřka plochá, prakticky se nesvažuje směrem dozadu. Koncové partie možná trochu připomínají moderní aston martiny... G4 tedy zdánlivě vypadá jako supersportovní kupé. Jenže na bocích má dva páry dveří, stejně jako původní Roadyacht. Vyklápějí se vzhůru, střední sloupek tady budete hledat marně. Podvozek byl částečně vyroben z kompozitů.

Idei angažoval coby vývojáře bývalé inženýry od Nissanu a Toyoty, takže se rozhodně neobklopil žádnými diletanty. Výsledkem je prazvláštní futurista s dvojicí elektromotorů o celkovém výkonu dostatečných 540 koní (397 kW). Důležitější číslo představuje točivý moment, maximum se pohybuje nad 1000 N.m. Baterie jsou umístěny mezi nápravami, v přední i zadní části, aby bylo rozložení hmotnosti co nejvyrovnanější.

Exotický luxusní stroj pro čtyři rozhodně není pomalý. Z klidu na stovku zrychlí během 3,7 s. Jen maximální rychlost vrcholí pouhou dvěstěpadesátkou, ale u supersportovních elektroaut není ničím výjimečným. A ještě ke všemu na jedno nabití ujede až 400 km...

https://player.vimeo.com/video/184596554

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Točivý moment
kalousek
| 2. 10. 2016
Mohl bych se zeptat autora článku proč považuje točivý moment za důležitější číslo než výkon ?
Normálně je to právě naopak, točivý moment je jen podružným parametrem a rozhodující pro dynamiku (nejen) elektromobilu je především výkon.

A k autu, myslím že ty dveře budou ještě větší neštěstí než falcon wings. A cestující na zadních sedadlech nemají skoro žádná boční okna

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku