GM odhalilo siluetu elektrického pick-upu, ponese jméno Hummer?
Během tiskové konference k plánované přestavbě závodu Detriut-Hamtrack odhalili zástupci společnosti General Motors první náhled na siluetu připravovaného elektrického pick-upu.
Výroba prvního elektrického pick-upu koncernu General Motors bude probíhat v modernizovaném závodě Detroit-Hamtrack, do kterého chce společnost investovat zhruba 2.2 miliardy dolarů. Se zahájením výroby se pak počítá v průběhu roku 2021.
Pro General Motors půjde o vůbec první závod, který bude zaměřen čistě na výrobu elektrických vozidel. A podle GM se zákazníci mohou těšit na bohatou paletu „čistě elektrických SUV a pick-upů“. Investice do závodu Hamtrack by však mohla být teprve začátkem rozsáhlých investic GM do elektromobility, jak naznačují kolegové z Motor1.
Vraťme se ale ještě na chvíli k siluetě elektrického pick-upu, která toho s výjimkou podlouhlé kapoty a protáhlého čelního skla mnoho neodhaluje. Podle dřívějších informací by však vůz mohl oživit značku Hummer a jeho (přinejmenším částečné) odhalení by mělo proběhnout již v noci z 2. na 3. února během reklamních přestávek v rámci Super Bowlu.
„Náš elektrický pick-up bude prvním z řady elektrických trucků, které budeme v příštích několika letech vyrábět v (závodě) Detroit-Hamtrack,“ uvedl Mark Reuss, prezident General Motors.
Kromě elektrického pick-upu Hummer se však v závodě Detroit-Hamtrack počítá i s výrobou autonomního elektrického taxi Cruise Origin, určeného pro městskou přepravu, a čistě elektrických variant prémiových SUV Cadillac Escalade a GMC Sierra, jejichž výroba by měla být zahájena v roce 2023.
Kolem závodu Detroit-Hamtrack přitom bylo ještě donedávna poměrně živo. Společnost GM plánovala jeho uzavření již na konec léta, po dohodě s odbory však byla prodloužena výroba modelů Chevrolet Impala a Cadillac CT6 až do konce února.
Začátkem března pak bude zahájena rozsáhlá modernizace, která se výrazně dotkne například lakovny a karosárny. Závod však dostane i nové stroje, dopravníky, ovládací prvky a nástroje. Počet zaměstnanců pak po modernizaci stoupne z původních 900 na 2.200 lidí.