Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM oťukává možnou spolupráci s Hyundaiem. Dočkáme se společných aut?

GM oťukává možnou spolupráci s Hyundaiem
GM oťukává možnou spolupráci s Hyundaiem
GM oťukává možnou spolupráci s Hyundaiem
Chevrolet Camaro Coupe V8
110 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (2)

Americký koncern General Motors podepsal nezávazné memorandum s korejským Hyundaiem. Výsledkem možné spolupráce by mohly být nové motory, ale také samotná auta.

Trend sdílení vývoje i samotných základních komponent není v automobilovém průmyslu nic nového. Technologie jsou čím dál dražší, předpisy přísnější, rozmělnění nákladů mezi více subjektů proto dává smysl. Toyota proto spolupracuje například s BMW, koncern Volkswagen zase s americkým Fordem sdílí elektrickou platformu MEB, přičemž modrý ovál na oplátku pomáhá s vývojem užitkových aut. A něčeho podobného bychom se v budoucnu mohli dočkat také v případě General Motors a Hyundaie.

Oba kolosy patří mezi největší výrobce automobilů na světě, na paty jim ovšem šlapou sebevědomí konkurenti z Číny, kteří pracují rychleji a navíc mají za zády téměř všemocnou komunistickou vládu.

Zástupci obou koncernů prostřednictvím šéfky GM Mary Barraové a Eisunem Chungem, výkonným předsedou a generálním ředitelem Hyundai Motor Group, podepsali nezávazné memorandum. Případná spolupráce by oběma automobilkám přinesla mimo jiné časově, finančně a technologicky efektivnější vývoj nových pohonů a samotných automobilů.

Hyundai zatím významněji spolupracuje pouze se sesterskou Kiou, partnerství s jiným velkým výrobcem by proto přišlo vhod. Korejci mají velké zkušenosti s alternativními pohony. Jako jediní například dosud v mainstreamovém segmentu nabízejí elektrická auta s 800V sítí podporující dobíjení výkony přes 230 kilowattů. Spolu s Toyotou také patří mezi největší propagátory palivových článků na vodík, kterým se ovšem rýsuje budoucnost spíše ve větších vozidlech a dopravních prostředcích.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 5 N • Zdroj: auto.cz

GM naproti tomu disponuje většími zkušenostmi pramenícími z mnohem delší historie, přístupem na americký trh a spektrem značek (Chevrolet, GMC, Buick a Cadillac), které minimálně na domácím trhu pokrývají široké modelů.

Vstoupit do diskuze (2)