GMC Hummer EV řádí na sněhu a ledu. Láká tím na premiéru SUV
Jméno Hummer se loni vrátilo na scénu ve formě pick-upu značky GMC s elektrickým pohonem. Letos jej doplní i SUV derivát.
Hummer se v minulosti proslavil jako značka drsně vyhlížejících aut do terénu, jejíž první dílo bylo odvozeno od armádního speciálu HMMWV. Kvůli pověsti výrobce aut s neúměrně vysokou spotřebou však značka v roce 2010 ukončila provoz. Nyní se však slavné jméno vrátilo na scénu, avšak ve zcela přepracované podobě. A nabídka Hummeru se má postupně rozšířit.
Dnes už Hummer není v rámci koncernu General Motors samostatnou značkou, ale součást populární značky GMC. A v útrobách už není charakteristický benzinový vidlicový osmiválec, ale elektrický motor. Nová éra Hummeru, která na minulost značky vzpomíná jen drsným vzhledem, odstartovala loni představeným pick-upem. Už dopředu však výrobce avizoval, že jej doplní také SUV.
A právě na jeho premiéru nyní automobilka láká prostřednictvím přiloženého videa. V něm naznačuje, že avizované elektrické SUV Hummer se představí v sobotu 3. dubna 2021, a to v rámci basketbalové Final Four. Ten samý den přitom budou spuštěny také rezervace na nový vůz.
Autoři tvrdí, že GMC Hummer EV SUV otevře novou kapitolu v historii značky. Nová karosářská verze má každopádně technicky navázat na již představený pick-up. To znamená, že bude rovněž dostupná ve vrcholné verzi s výkonem 1.000 koní (746 kW).
Výchozí GMC Hummer EV pick-up se sice představil již loni v říjnu, k prvním zákazníkům se ale dostane až letos na podzim. Zatím ještě probíhají testy, které mají prokázat rozsah schopností vozů. Inženýři přitom v rámci zkoušek hodlají projet různé kouty Spojených států, aby nový Hummer opravdu zvládal jízdu v různých podmínkách, jak byli jeho někdejší zákazníci zvyklí.
Aktuálně je nový hummvee testován v Michiganu, kde v teplotách hluboko pod nulou je laděna a kalibrována elektronická kontrola stabilizace, stejně jako systém rozdělování točivého momentu. Z toho důvodu jezdí prototypy na různých površích, na sněhu a ledu, stejně jako v náročnějších podmínkách, jako jsou prudké výjezdy a sjezdy.