Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hummer je zpět! Nový elektrický pick-up zvládne sám řídit a má 1.000 koní

David Bureš David Bureš 21. 10. 2020 • 20:36
23
8
Zobrazit náhledy (23)
GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV GMC Hummer EV

GMC Hummer EV je konečně tady. Má jemnější styl než někdejší předchůdci, žíznivý benzinový osmiválec pak nahradila hned trojice elektromotorů.

Očekávané se stává skutečností. Koncern General Motors do výroby vrací slavné označení Hummer. Novinka se stává součástí nabídky značky GMC specializované na pick-upy nebo SUV, jmenuje se tudíž GMC Hummer EV, a jak výrobce dopředu avizoval, je to elektromobil. Představit se měl už na jaře, pandemie koronaviru ale premiéru odsunula až na říjen. Prodávat se pak začne na podzim roku 2021.

Nový konkurent pro chystanou Teslu Cybertruck vsadil na rozpoznatelnou image někdejších Hummerů, jejichž design však posouvá do moderní doby. Charakteristická maska tak sice zůstala, je ale nižší, stejně jako světlomety, navíc je osvětlena diodami. Také ubylo hran, které nahradily oblejší tvary pro lepší aerodynamiku.

video

Tvar nárazníků nicméně pomáhá nájezdovým úhlům pro zajištění maximálních schopností v terénu. Tvůrci ostatně tvrdí, že má jít o nejschopnější sériový truck na světě. Z toho důvodu nechybí ani standardně dodávané terénní pneumatiky Goodyear Wrangler Territory nebo speciální ocelové pláty chránící baterie.

Specialitou je pak střecha. Výrobce tvrdí, že sada baterií Ultium zajišťuje dostatečnou tuhost karoserie, tudíž tu může být tzv. Infinity střecha s třemi sejmutelnými střešními panely, které lze uložit do předního zavazadlového prostoru, pod kapotou. Vzdušnosti navíc může pomoci také elektricky otevírané zadní okno.

Interiér je ryzí moderna. Tvary palubní desky jsou účelné a jednoduché, nechybí však parádní materiály zdůrazňující prémiový charakter vozu. Před řidičem je digitální přístrojový štít s dnes už obvyklou úhlopříčkou 12,3", doplňuje ho volně stojící displej multimediálního systému na vrchu středového panelu s obří úhlopříčkou 13,4". Ten zobrazí i nezbytné informace pro jízdu v terénu, jako je aktuálně používaný točivý moment. Specialitou bude také ukazatel úhlu při driftování.

Jízdu v terénu usnadní systém UltraVision. K dispozici jsou tu kamery vpředu i vzadu umožňující sledovat okolí vozidla hned v 18 pohledech, což se má hodit nejen při jízdě v terénu, ale také třeba při manévrování v omezených prostorech. Proto je tu i natáčení všech kol nebo vzduchový podvozek schopný zvýšit světlost vozidla.

Jen o jízdě v terénu ale nový Hummer být nemá. Poskytne i vysokou úroveň komfortu při běžné jízdě. K dispozici má být třeba asistent pro jízdu na dálnici Smart Cruise, který umožní jízdu po dálnici bez držení rukou na volantu. Výrobce tvrdí, že takových silnic, kde to vůz zvládne je v USA a Kanadě na 200.000 mil (takřka 322.000 km).

A to už se dostáváme k pohonnému ústrojí. Někdejší Hummery se proslavily žíznivými osmiválci, které jim v době ekologického šílenství nakonec zlomily vaz, možná i proto je nová éra značky elektrická.

V době uvedení na trh bude k dispozici jediné provedení, spoléhající se hned na trojici elektromotorů, které mají vozu dodávat až odhadovaných 1.000 koní (746 kW). Točivý moment má pak činit závratných 15.592 N.m, GMC ale udává jen točivý moment přímo na kolech. Pokud budeme mluvit o točivém momentu samotných motorů, očekává se hodnota kolem 1.085 N.m. Závratná síla každopádně tomuto pick-upu umožní zrychlit z 0-100 km/h za nějaké tři sekundy.

Detaily ohledně baterií výrobce zatím nezveřejnil, na údaje o kapacitě či dojezdu si tak ještě musíme počkat. Auto každopádně použije moderní 800V elektrický systém, umožňující superrychlé nabíjení výkonem 350 kW.

GMC Hummer EV se na domácím americkém trhu začne prodávat na podzim 2021. Jako první na trh vstoupí úvodní Edition 1 nabitá výbavou, která má znamenat cenovku 112.595 dolarů, což je v přepočtu asi 2,6 milionu korun. Později ale dorazí i hůře vybavené varianty, stejně jako základní provedení s dvojicí elektromotorů. O výrobu se postará modernizovaná továrna ZERO Detroit-Hamtramck přestavená právě na produkci elektřinou poháněných vozidel.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
22. 10. 2020 11:04
Re: ekologie
Určitě, hlavně pokud se bude nabíjet z paroplynek, což je 80% pravděpodobnost :-)

To to přestavění Detroit Hamtramck taky žádná ekologická zátěž není, víme :-)
21. 10. 2020 19:42
Re: ekologie
To jo.

Ale na druhou stranu, zalezi s cim porovnavas.
F150 s V8?

Pak na tom bude tohle elektricky monstrum stejne vyrazne lip...
21. 10. 2020 16:36
Re: Jak neukradli?
ak sa bavime o pickape z clanku, tak tam dekel nieje, a na beznych pickapoch tie dekle posobia ako doma "dorabane", so zamkom ako zo skolskej skrinky a bez centralneho zamykania, takze je to dost otravne zamykat a odomykat
Avatar - Barrichello
21. 10. 2020 14:32
Re: Jak neukradli?
Přesně tak a některé pikapy jako RAMky maj i speciální zamykací boxy v rámci korby, kam jdou schovat drobnosti nebo menší nákup. Takže no problem
21. 10. 2020 11:39
ekologie
Tohle je správně perverzní ekologie :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud