Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Google vyvíjí vlastní automobil, vyjde asi na 3.000.000 Kč

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 26. 8. 2013
16
Americký internetový gigant Google vyvíjí vlastní plně automatizovaný vůz. Dosud své technologie pro jízdu bez řidiče testoval pouze v modelech tradičních značek.

Technologický novinář Amir Efrati s odvoláním na zdroje obeznámené se situací uvedl, že Google v posledních měsících jedná se smluvními výrobci o produkci nového automobilu podle jeho specifikací. Google prý uvažuje například o možnosti využít auta bez řidičů k vytvoření automatické taxislužby.

Jednání o výrobě vlastního vozu Google zahájil poté, co se mu nepodařilo vytvořit partnerství s některou z velkých automobilek. Firma prý ale o takovéto partnerství stále usiluje.

Google ve Spojených státech testuje automobily bez řidiče již několik let. Vozy vybavené radary, kamerami a počítačovou technikou již na silnicích najezdily přes půl milionu kilometrů. Google nejprve technologie pro jízdu bez řidiče montoval do vozů Toyota Prius, později začal využívat také jiné automobily.

Hodnota automobilu vybaveného takovýmito technologiemi se podle jistého zdroje pohybuje kolem 150.000 dolarů, což je v přepočtu téměř tři miliony korun. Google se však snaží náklady snížit.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Top Gear
_MT_
| 27. 8. 2013
No tak to řeším teď. Objednám si auto s řidičem.
Top Gear
esenbe
| 27. 8. 2013
Taxík !
Apple?
Pacho69
| 27. 8. 2013
No u Apple se ti ale může stát, že pokud nepřijedeš k pumpě apple tak nenatankuješ. A to nemluvím o tom, pokud bys chtěl v autě přehrát něco jiného, než to co si stáhneš přes i(auto)Tunes 8-s
Top Gear
_MT_
| 27. 8. 2013
Pokud jde o rychlost rozhodování, ani bych neřekl. Počítače jsou konzistentnější, ale mozek je velmi efektivní v tom, co dělá, a na úplně jiné úrovni. Možná na dálnici, kde je přeci jen méně faktorů. Ale ve městě? I kdyby vůbec nechyboval, pořád bude značně omezen tím, co vidí. Lidé dělají často chyby, protože neřídí, nebo ani řídit neumí (a tím nemyslím kroutit volantem a šlapat na pedály, i když i to šlapání na pedály jim někdy dělá problémy). S tím se nepočítá, počítá se totiž s tím, že řidič styl jízdy přizpůsobí situaci. I když odstraníš reakční dobu a šanci, že bude brzdy jen lechtat, pořád budeš mít z 50 km/h slušnou brzdnou dráhu (a jakékoli zkrácení půjde na vyšší bezpečnost chodců, na vyšší rychlost můžeš zapomenout). Počítač si také nebude říkat, tady bych mohl jet o něco rychleji, tady bych měl jet o něco pomaleji, prostě se bude držet toho, co je předepsáno (možná je tu podceňuji). Navíc je celkem jisté, že budou dělat chyby. Počítačové vidění není dokonalé. Počítače nemají problém se soustředěním, ale v analýze dat bývá lepší člověk.
Top Gear
_MT_
| 27. 8. 2013
>:D MHD se skutečně vyrovná pohodlí auta. Kolikrát jedu na nějakou akci, kde se sice nezleju do němoty, ale nějakou skleničku si dám. Auto, které by mě zvládlo odvézt, by se mi líbilo. Nebo pro mne někam přijet.