Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gordon Murray postavil miniaturní městské autíčko. Pro jednoho

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Gordon Murray Design, Delta Motorsport a itMoves představují koncept autonomního elektromobilu. Motiv zaujme svým původem, filozofií, konstrukcí i samotným vzhledem.  

Gordon Murray se nejvíce proslavil závodními vozy a mezi jeho nejproslulejší díla patří i legendární McLaren F1, jehož odkaz má oživit nový supersportovní automobil T.50. Proslulý designér se již řadu let věnuje i navrhování městských minivozů a jejich výrobních procesů.

Motiv do jisté míry navazuje na koncept MOTIV.e, který byl představen v roce 2013 ve spolupráci s japonskou značkou Yamaha. Hlavní spojení mezi touto dvojicí představuje zaměření na městskou mobilitu a revoluční výrobní proces iStream, který Gordon Murray představil v roce 2009. Zásadní rozdíly jsou pak v designu, přepravní kapacitě a způsobu ovládání.

Novinka s celkovou délkou 2537 mm, šířkou 1310 mm, výškou 1628 mm a hmotností pod 450 kg bez baterií se představuje jako plně autonomní jednomístné vozidlo, které má podle svých tvůrců potenciál výrazně snížit zatížení městských ulic individuální dopravou osobními automobily a to především díky svým malým rozměrům.

Zároveň může mít Motiv v případě masového rozšíření výrazný podíl i na snížení emisí škodlivých výfukových plynů v místě provozu. Pohon tohoto konceptu zajišťuje elektromotor s výkonem 20 kW a točivým momentem 48,4 N.m, který prostřednictvím jednostupňové převodovky roztáčí zadní kola. Gordon Murray Design uvádí, že Motiv dosahuje maximální rychlosti 65 km/h a z 0 na 62 km/h akceleruje za 7,5 s.

Kapalinou chlazené baterie s kapacitou 17,3 kWh umožňují dojezd na jedno nabití až kolem 100 km, což má být s ohledem na použití ve velkoměstech a jejich těsném okolí více než dostatečná vzdálenost. Při využití rychlonabíjecího systému mohou mít baterie 20 až 80 % své kapacitu během 40 minut.

Motiv se nyní představuje v pouze jednomístném provedení, přitahujícím pozornost přístupem do interiéru jedinými křídlovými dveřmi. Gordon Murray Design však uvádí, že i díky konstrukci kombinující skelet z hliníkové slitiny s panely z kompozitních materiálů a za využití výrobního procesu iStream mohou být k dispozici i verze pro více osob či přepravu vozíčkářů a vzniknout může i užitkové provedení s nákladovým prostorem o objemu přes 1100 litrů.

Zdroj: Gordon Murray Design

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme

12. 2. 2020 12:37
hnus
no sedět bych v tom nechtěl, až se to čelně potká třeba s takovým Dodge RAM :D
12. 2. 2020 12:22
Spotřeba
Tak jestli to má po městě spotřebu 17kWh/100km tak to žere ajko tank...
12. 2. 2020 11:54
Vyzerá to ako malý tank
Kto už by sa chcel dobrovoľne zavrieť do takej konzervy na kolieskach? Menšie okná už asi urobiť nešlo. Nepraktické, nebezpečné a fakt že hnusné. Tým ľuďom už fakt šibe.