Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GP Francie, Le Mans – Druhá kvalifikace

Diskuze (0)
Včerejší snaha všech jezdců zajistit si co nejlepší postavení již první den byla dnes potvrzena vytrvalým deštěm. Startovní rošt tak bude zítra vypadat stejně jako po páteční kvalifikaci. Nicméně i mokrá trať přinesla zajímavé výsledky.

Včerejší snaha všech jezdců zajistit si co nejlepší postavení již první den byla dnes potvrzena vytrvalým deštěm. Startovní rošt tak bude zítra vypadat stejně jako po páteční kvalifikaci. Nicméně i mokrá trať přinesla zajímavé výsledky.

Ve 125 předvedl nejlepší schopnosti na vodě Mika Kallio (Honda) s časem 2:01,755, což je zhruba o 20 sekund pomalejší, než časy na suché trati. Druhý čas zajel jeho zkušenější týmový kolega Masao Azuma a třetí čas získal Alvaro Bautista (Aprilia). Jediným ze včerejší první řady, kdo dokázal zajet i na vodě byl mladík Jorge Lorenzo (Derbi). Voda na trati výrazně sedla i Emiliovi Alzamorovi na druhé Derbi, který proti suché trati zajel povzbudivý 7. čas. Překvapivě dobře si vedl Fabrizio Lai na Malaguti, když zajel 6. čas. Včera úspěšní Casey Stoner a Lucio Cecchinello (oba Aprilia) se tvrdě seznámili s asfaltem francouzské trati a na mokru se ani nekvalifikovali.

Třída 250 slibuje na zítřejší závod velice zajímavou podívanou za všech okolností. Nejlepší čtyři ze včerejška se dokázali i na mokru poskládat na prvních pět míst. Poněkud si však přeházeli pořadí. Na mokru byl nejrychlejší včera druhý Franco Battaini (Aprilia) s časem 2:00,549, což je také zhruba 20 sekund za suchým časem. Druhý zajel domácí Randy de Puniet a třetí Fonsi Nieto (oba Aprilia). Čtvrtý čas na mokru zajel vodní specialista Naoki Matsudo (Yamaha). Včerejší vítěz kvalifikace Manuel Poggiali (Aprilia) zajel pátý čas. Na obou površích zajeli vyrovnaně také oba tovární jezdci Hondy Roberto Rolfo a Sebastian Porto, kteří docílili 6., resp. 7. čas. Jelikož celá špička dokázala na mokru i suchu držet pohromadě, můžeme zítra očekávat zajímavý závod.

Z našich se na mokru podstatně lépe dařilo Jardovi Hulešovi (Yamaha), který na mokru zajel výborný 12. čas. Kdyby to tak šlo i na suchu!! Kuba Smrž (Honda) se držel poněkud zpátky a zajel 21. čas.

Velice zajímavě vypadala výsledková listina mokré kvalifikace ve třídě MotoGP. Nejlepší čas zajel Jeremy McWilliams (Proton KR), který po několika málo kolech na novém čtyřtaktu přesedl na osvědčený dvoutakt a byl k neudržení. Výhody lehkého a obratného stroje ve spolupráci se skvělými mokrými pneumatikami Bridgestone se projevily v plné míře. McWill zajel čas 1:50,666, což je o 15 sekund pomaleji než jezdil na suchu. Jeho tempu jakž takž stačili pouze dva jezdci, Valentino Rossi (Honda RC211V) na druhém místě se ztrátou 0,917 sekundy a třetí Nobu Aoki na druhém Protonu, který byl 0,058 sekundy za Rossim. Zatímco včera hájil slávu Ducati v první řadě Loris Capirossi, dnes na mokru to byl Troy Bayliss odchovaný závody Dirt track.

Vyrovnaný výkon předvedl Carlos Checa (Yamaha YZR-M1), který byl na suchu šestý a na mokru zajel pátý čas. Stejnou školou jako Bayliss prošel také Garry McCoy (Kawasaki ZX-RR) a i ten předvedl výkon hodný zaznamenání, když svůj zelený stroj dovedl na vodě na výborné šesté místo. Sedmý Sete Gibernau a osmý Max Biaggi (Honda RC211V) zajeli svůj mokrý standard. Poněkud propadl vodní specialista Alex Barros (Yamaha YZR-M1), který na vodě zajel až 9. čas. Že voda zeleným strojům Kawasaki sedí předvedl i druhý jezdec týmu Andrew Pitt svým 11. místem. Naopak nedařilo se italským jezdců Capirossimu a Marcovi Melandrimu (Yamaha YZR-M1), kteří na suchu zajeli první řadu. Capirossi se potýkal s nastavení své Ducati a zajel 14. čas. Melandri pracoval na nastavení pro mokrou trať a především se snažil neupadnout a skončil jako poslední 22.

Začít diskuzi