Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GTA Spano: horkokrevný Španěl má 900 koní a 1000 N.m

Michal Fokt Michal Fokt 6. 3. 2013 • 02:55
19
7
Zobrazit náhledy (19)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Produkty malých automobilek by se měly prodávat hlavně proto, že nabídnou intenzivnější emoce, než "masové" supersporty. Španělské GTA Spano teto požadavek bezezbytku splňuje.

Situace kolem sporťáku GTA Spano je trošku nepřehledná. Na autosalonech byl k vidění už několikrát a v řadě případů se mluvilo o produkční verzi, nyní by to ale už mělo být doopravdy, auto je hotové a výrobce Spania GTA má nasmlouvané obchodní a servisní partnery na nejdůležitějších trzích.

Design vozu GTA Spano není až tak výjimečný, zaujmout by vás ale mohlo, že je jeho nosná konstrukce a karoserie vyrobena výhradně z karbonu, titanu a kevlaru. Možná byste tedy očekával i u 4,6 m dlouhého, 1,98 m širokého a 1,18 m vysokého auta menší váhu, než avizovaných 1350 kg.

Asi za ni z větší části může kompresorem přeplňovaný motor V10 8,4 l (hádejte odkud), vyladěný na strašidelných 900 koní (662 kW) při 6300 otáčkách, přičemž točivý moment musí krotit elektronika na hodnotě 1000 N.m. Přenos téhle porce na zadní kola zajišťuje sedmistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem, obutí nese značku Pirelli P Zero a rozměry 255/35 R 19 vpředu a 335/30 R 20 vzadu. Spania GTA slibuje, že auto pojede až 350 km/h a na stovku zrychlí za méně než 3 s. Lze si ale navolit elektronickou regulaci síly a to až na dýchavičnějších 450 koní.

Podvozek s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má automatickou regulaci světlé výšky s možností nastavení v závislosti na kvalitě povrchu i charakteristiky tlumičů a sílu motoru krotí karbonkeramické brzdy AP Racing se šestipístkovými třmeny a 380mm kotouči.

Pamatovalo se ale i na takřka komplexní výbavu a úrovni dnešních hi-tech standardů, GTA Spano rozhodně není puristický závoďák, což má také svůj podíl na celkové hmotnosti. Pamatovalo se i na zavazadla, vůz má pro ně vyhrazeny dvě schránky o objemu 100 a 130 l. Cena zatím nebyla zveřejněna, ví se ale, že vznikne maximálně 99 aut.

Související články

Témata
Avatar - šmoula nešika
6. 3. 2013 22:04
Re: Facelift
:no:
Avatar - flyboyeda
6. 3. 2013 13:46
Re: Facelift
Podle mě jsi největčí specialista ty,všechno víš všechno znáš všude si byl,jako jediny si testoval NSX, seš takovej domácí brouk pytlík
Avatar - Choochoo
6. 3. 2013 13:18
Re: Facelift
Neee, uz vsude vidim R8 jako zdejsi specialisti na nestarnouci design >:-[]

Co takhle facelift Lamba, neni to >:D

Avatar - WalterWhite
6. 3. 2013 11:32
Re: Facelift
:yes:
Avatar - flyboyeda
6. 3. 2013 11:25
Re: Facelift
Spadl jsi ze stromu a prašitl ses do hlavy?
Články odjinud