Tuthill GT One je strhující poctou ikoně třídy GT1. 20 zájemců se rozhodne: Atmosféra, nebo turbo?
Stavba každého exempláře zabere společnosti 3500 hodin práce. A jak už to dnes chodí, výsledné specifikace budou navrženy na míru klientům.
Jedna z nejzajímavějších premiér letošního automobilového týdne v kalifornském Monterey připadá vcelku malé firmě Tuthill Porsche. Britský tvůrce závodních devětsetjedenáctek, který se v poslední době pouští i na scénu restomodů, například s ultra lehkým modelem 911K, se rozhodl vzdát poctu naprostému titánovi mezi homologačními speciály z 90. let. V případě projektu nazvaného Tuthill GT One však o restomodu nemůže být ani řeč.
Moderní reinterpretace Porsche 911 GT1 Straßenversion je kompletně novou stavbou, která si bere inspiraci z dřívější varianty GT1 ještě osazené osvětlením ve stylu generace 993. Společnost mimochodem zatím neupřesňuje, zda model částečně vychází z konstrukce existujícího modelu Porsche, nebo používá zcela vlastní základ. Každopádně ale mluvíme o nové konfiguraci lichoběžníkového zavěšení vpředu i vzadu a tuhosti kabiny splňující bezpečnostní nařízení FIA.
Karoserie je přirozeně celá z karbonu a její tvary jsou dílem Floriana Flatau, designéra dříve působícího u kalifornského Singeru (rukopis z modelů ACS a DLS Turbo je zde zřejmý). Zaměření na detail a perfektní dílenské zpracování je ostatně k vidění také v interiéru GT One, který je po vzoru současné 911 zařízen mnohem komfortněji. Design palubní desky nicméně odkazuje na tehdejší modely, například typickou užší a delší oválnou kapličkou přístrojů – nyní však vyplněnou displejem.
Po stránce pohonu dá Tuthill zájemcům na výběr – uprostřed může být uložen atmosférický šestiválcový boxer o objemu čtyř litrů, produkující přes 500 koní (368 kW) a dosahující 11.000 ot./min, nebo jeho přeplňovaná alternativa zajišťující přes 600 koní (441 kW). Volbou je rovněž manuální šestistupňová převodovka nebo sedmistupňový dvouspojkový automat. Čísla dynamiky v přímce zatím neznáme, kombinace výše zmíněného výkonu a hmotnosti jen 1200 kg ale naznačuje své.
Stejně jako homologační speciál GT1 je i Tuthill GT One schválen pro silniční využití. Opačným směrem než u závodního originálu pak Tuthill dodává, že do budoucna možná vyvine aerokit zdokonalující schopnosti modelu pro okruhové využití. Společnost plánuje vyrobit maximálně 22 kusů, přičemž bychom se nedivili, kdyby po uplynulé výstavě v Monterey byla již všechna auta zamluvena. Cenovku také neznáme, určitě se ale pohybuje v astronomických hodnotách.