Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson představuje nové luxusní modely CVO

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Harley-Davidson navazuje na představení nové generace rodiny modelů Softail několika dalšími novinkami, jimiž potěší příznivce své divize CVO a nejspíš zarmoutí fanoušky řady V-Rod.

Harley-Davidson v rámci příprav na oslavy svého 115. výročí provádí razantní změny ve své nabídce pro modelový rok 2018, z nichž tou nejzásadnější je sloučení modelových řad Dyna a Softail v jednu jedinou, zahrnující pod společným označením Softail, odkazujícím na konstrukci rámu a odpružení zadního kola, celkem osm nových modelů.

Další přitažlivé novinky pro příznivce dvouválců z Milwaukee, i když již ne tolik zásadní, přináší divize Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO), která má na starosti vrcholné modely a individualizaci motorek podle představ zákazníků.

Pro modelový rok 2018 jsou totiž připraveny nové modely CVO Limited, CVO Street Glide a CVO Road Glide, vycházející ze standardních cestovních modelů řady Touring. Tyto novinky spojuje doposud největší vidlicový dvouválec, který Harley-Davidson nabídl v sériové výrobě.

Tato pohonná jednotka se jmenuje Milwaukee Eight Screamin’ Eagle 117 a z objemu 1917 cm3 má poskytovat nejvyšší výkon 69 kW (94 k) a točivý moment 169,5 N.m.

Novinky z produkce divize CVO pro modelový rok 2018 se vedle svého motoru mohou pochlubit i svým specifickým a do posledního detailu dotaženým designem i skutečně bohatou standardní výbavou.

Harley-Davidson CVO Road Glide zaujme svým 21palcovým předním kolem i kapotáží s dvojitým světlometem a nízkým větrným štítkem spolu. Standardem je pro něj multimediální systém 6.5 BOOM! s výkonem 600 W.

Harley-Davidson CVO Street Glide sází na tradičnější linie a vedle masivního CVO Limited s trojicí velkých kufrů na zádí působí výrazně lehčím dojmem. Oba modely ovšem spojuje mimo jiné i multimediální systém 6.5 BOOM! s výkonem 900 W. Vrcholný cestovní model pak nabízí i vyhřívané sedlo.

Prozatím neoficiální jsou informaci o konci modelové řady V-Rod, na jejímž vývoji spolupracovala i konstrukční kancelář automobilky Porsche. Tento model se v roce 2001 stal prvním velkosériovým zástupcem své značky, který zamířil na trh s kapalinou chlazeným motorem o objemu 1131 cm3 a výkonu 86 kW (115 k).

V průběhu let byl model V-Rod průběžně modernizován, upravován a dočkal se řady nejrůznějších provedení. Podle webu RideApart.com se s ním již pro další modelový rok nepočítá a ten letošní je jeho posledním.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)