Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Henrik Fisker žaluje Aston Martin o náhradu škody ve výši 100 milionů dolarů

Michal Fokt
Diskuze (1)
Nevraživost mezi Astonem a jeho bývalým designérem dostoupila vrcholu v podobě podání žaloby. Překvapivě ji ale nepodává automobilka, ale Fisker.

Nebývá zrovna pravidlem, že si automobilky a bývalí zaměstnanci na vysokých postech navzájem chodí vytloukat okna a pokud ano, moc se o tom nemluví. Aston Martin si však s Henrikem Fiskerem museli provést navzájem něco velice ošklivého, protože britská značka jde po dánském designérovi jako příslovečná slepice po plivanci. Jiskření se objevilo už v době, kdy Fisker představil zakázkovou karoserii Thunderbolt a teď zjevně dostoupilo vrcholu.

Henrik Fisker podává na Aston Martin žalobu o 100 milionů dolarů v reakci na dopis, který z Gaydonu dostal. Ten je podle jeho tvrzení výhružný a požaduje, aby na detroitském autosalonu vůbec nebyl vystaven chystaný sportovní vůz Force 1, jenž se podle Astonu příliš podobá modelu DB10 pro bondovku Spectre.

Trošku zarážející je, že Astonu k zaslání dopisu stačil pouhý teaserový snímek, žalovaná strana připustila, že nikdo z automobilky vůz doposud neviděl. Právníci nyní sestavili obhajobu designu Force 1, v níž poukazují na odlišnosti mezi stylistickými rysy DB10 a novým Fiskerovým dítětem. Možná i pro vás bude zjištění, jak to dělají profesionálové, inspirací v diskuzích ohledně podobnosti designu jednotlivých aut. ;-)

Značnou výši žalované částky náhrady škody Fisker vysvětluje tím, že je zastrašovacími kroky Aston Martinu vážně ohrožen návrat jména Fisker na trh sportovních vozů. Henrik dále konstatuje, že se na sebe automobilka snaží upozornit poté, co od vzniku V8 Vantage a DB9, které navrhl, nebyla schopná představit produkty, které vyvolaly stejnou odezvu.

Michal Fokt
Diskuze (1)
Ťahanice
Čo z toho vyplýva? Že aj s tým najhorším zamestnávateľom je lepšie rozísť sa v dobrom.