HKS poodhaluje upravenou Toyotu GR86, pod kapotou se objeví i přeplňování
Známý úpravce vylepšil aerodynamiku, snižoval hmotnost, pohrál si s interiérem a ještě slibuje přidat pěkných pár koní!
Od představení Toyota GR86, nástupce populárního sportovního kupé GT86, uplynulo jen pár měsíců a většina fanoušky zatím očekává její příchod na světové trhy. Společnost HKS, jeden z nejrenomovanějších japonských úpravců automobilů, už ale ohlásila speciální program úprav s označením GR 86 HKS Concept. A máme se na co těšit.
Na zveřejněném videu můžeme vidět například přepracovaný přední nárazník s výrazným lízátkem, upravené blatníky s ventilačními otvory, nová litá kola, nástavce prahů, přepracovaný zadní nárazník s výrazným difusorem a dvojicí koncovek výfukového systému a samozřejmě nemůže chybět obří křídlo.
Vůz je zatím jen konceptem, který poodhaluje budoucí možnosti. Zákazníci se ale mohou těšit také na možnost úpravy podvozku nebo odlehčený výfukový systém, který ušetří pár kilogramů, přidá pěkný zvuk a možná motoru pomůže k pár dalším koním.
Největší nárůst výkonu se ale očekává od sady pro přeplňování, která by mohla přidat dalších pár desítek koní. Připomeňme, že nová Toyota GR 86 dostala 2,4litrový plochý atmosférický čtyřválec, který nabízí nejvyšší výkon 173 kW (cca 235) a nejvyšší točivý moment 250 Nm. Tedy alespoň ve specifikaci pro japonský trh.

Nová GR 86 by se tak po úpravě od HKS klidně mohla stát dostupnějším konkurentem Toyoty Supra, respektive její slabší verze s 2,0litfovým přeplňovaným čtyřválcem od BMW, která nabízí nejvyšší výkon 190 kW a 400 Nm točivého momentu. Když totiž HKS přeplňovalo původní Toyotu GT86, dostal se i slabší 2,0litrový motor z původních 200 koní na téměř 300 koní.
Z kabiny upraveného vozu nám toho společnost HKS moc neukázala, pravděpodobně bychom se ale měli dočkat například sportovních sedadel Bride s výraznějším bočním vedením a několika stylistických úprav. Díky sdílené technice by navíc úprava od HKS měla být dostupná i pro novou generaci Subaru BRZ, návratu tohoto modelu na evropský trh už ale věří jen málokdo.