Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
Toyota GR 86
15 Fotogalerie

Toyota GR 86 je oficiálně tady! Nad svým dvojčetem má zásadní výhodu už teď

Japonská Toyota se v posledních letech sice stala synonymem pro hybridní pohony, nezapomněla ale ani na zábavná auta. Po modelech Supra a GR Yaris přijíždí nová generace GR 86.

První generace sportovního automobilu GT86 se představila v roce 2012 a celosvětově se jí prodalo přes 200.000 kusů. Ta nová nese označení GR 86, aby více zapadala do názvů Gazoo Racing – sportovního odvětví japonské automobilky Toyota.

Na rozdíl od celé řady jiných výrobců značky Toyota a Subaru nikdy netajily, že jejich sportovní vozy GT86 a BRZ jsou dvojčata. A partnerství na projektu Toybaru pokračuje i v nové generaci, což je vzhledem k vzrůstajícímu trendu elektrifikace a stále se zpřísňujícím emisním limitům velmi milé překvapení.

Úplně bez bolístek se ale příchod nového BRZ (to se představilo s předstihem už loni na podzim) neobejde. Subaru má oproti Toyotě podstatně užší modelovou řadu a stále není jasné, jestli zvládne emisní limity plnit tak dobře, aby si BRZ na evropských trzích mohlo „dovolit“. Záchranou by se mohl stát zcela nový elektromobil, díky jehož nule v tabulce emisí CO2/km bychom se snad „BRZem“ mohli svézt i v našich končinách. To Toyota má díky úspěšným hybridům s nižšími tabulkovými emisemi situaci podstatně jednoduší a sem tam si může dovolit i nějakou tu zábavnou perličku jako GR Yaris či právě GR 86. Asi víte, kam tím mířím, nového sporťáku od Toyoty se dočkáme i u nás!

Video placeholder
Mazda MX-5 vs Subaru BRZ • Zdroj: auto.cz

Pohonné ústrojí je se Subaru shodné. Pod kapotou pracuje plochý atmosférický čtyřválec s objemem 2,4 litru, jenž má tady maximální výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment rovných 250 newtonmetrů. Tedy alespoň v japonské specifikaci, která se od té evropské může nepatrně lišit. Oproti předchůdci (dvoulitr, 147 kW) si ale určitě polepší.

Auto zvládne stovku za 6,3 sekundy a s pohotovostní hmotností 1270 kg by mělo jít o nejlehčí čtyřmístné kupé na trhu. K takové hodnotě pomáhá například hliníková střecha či panely karoserie. Fanoušci opravdového sportovního svezení nezůstanou ošizeni o šestistupňovou manuální převodovkou. Kdyby ale přeci jen někdo chtěl, může si v GR 86 připlatit za šestistupňový automat.

V Japonsku se novinka začne prodávat na podzim letošního roku, o něco později by pak měla dorazit i do Evropy. Na finální podrobnosti o „naší“ verzi si tak musíme ještě nějaký čas počkat.