Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GR 86 je oficiálně tady! Nad svým dvojčetem má zásadní výhodu už teď

Stanislav Kolman
Diskuze (75)

Japonská Toyota se v posledních letech sice stala synonymem pro hybridní pohony, nezapomněla ale ani na zábavná auta. Po modelech Supra a GR Yaris přijíždí nová generace GR 86.

První generace sportovního automobilu GT86 se představila v roce 2012 a celosvětově se jí prodalo přes 200.000 kusů. Ta nová nese označení GR 86, aby více zapadala do názvů Gazoo Racing – sportovního odvětví japonské automobilky Toyota.

Na rozdíl od celé řady jiných výrobců značky Toyota a Subaru nikdy netajily, že jejich sportovní vozy GT86 a BRZ jsou dvojčata. A partnerství na projektu Toybaru pokračuje i v nové generaci, což je vzhledem k vzrůstajícímu trendu elektrifikace a stále se zpřísňujícím emisním limitům velmi milé překvapení.

Úplně bez bolístek se ale příchod nového BRZ (to se představilo s předstihem už loni na podzim) neobejde. Subaru má oproti Toyotě podstatně užší modelovou řadu a stále není jasné, jestli zvládne emisní limity plnit tak dobře, aby si BRZ na evropských trzích mohlo „dovolit“. Záchranou by se mohl stát zcela nový elektromobil, díky jehož nule v tabulce emisí CO2/km bychom se snad „BRZem“ mohli svézt i v našich končinách. To Toyota má díky úspěšným hybridům s nižšími tabulkovými emisemi situaci podstatně jednoduší a sem tam si může dovolit i nějakou tu zábavnou perličku jako GR Yaris či právě GR 86. Asi víte, kam tím mířím, nového sporťáku od Toyoty se dočkáme i u nás!

Video se připravuje ...

Pohonné ústrojí je se Subaru shodné. Pod kapotou pracuje plochý atmosférický čtyřválec s objemem 2,4 litru, jenž má tady maximální výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment rovných 250 newtonmetrů. Tedy alespoň v japonské specifikaci, která se od té evropské může nepatrně lišit. Oproti předchůdci (dvoulitr, 147 kW) si ale určitě polepší.

Auto zvládne stovku za 6,3 sekundy a s pohotovostní hmotností 1270 kg by mělo jít o nejlehčí čtyřmístné kupé na trhu. K takové hodnotě pomáhá například hliníková střecha či panely karoserie. Fanoušci opravdového sportovního svezení nezůstanou ošizeni o šestistupňovou manuální převodovkou. Kdyby ale přeci jen někdo chtěl, může si v GR 86 připlatit za šestistupňový automat.

V Japonsku se novinka začne prodávat na podzim letošního roku, o něco později by pak měla dorazit i do Evropy. Na finální podrobnosti o „naší“ verzi si tak musíme ještě nějaký čas počkat.

Stanislav Kolman
Diskuze (75)

Doporučujeme

Avatar - white label
8. 4. 2021 12:48
Re: Re: Re: Re: Motor
To, že tehdy auta "běžně" nedosahovala zrychlení okolo 6s, určitě nebylo primárně proto, že by měly málo rychlostí u manuálu. ;-)
6. 4. 2021 23:05
Re: GR
Vdaka za nazor a skusenosti. Tak mam nad cim premyslat...
6. 4. 2021 17:54
GR
Ahoj, to v GTcku to nebolo mozne pre mna nijak, mam 177cm a nesedim nalepeny pred volantom, ale ani nelezim daleko od neho. To je podla mna NO GO.

Yaris GR v pohode, malu mam vzadu aj so sedackou (nie podsedakom) do kriza a za mnou na podsedaku isto OK.

Kazdopadne su to 2 rozdielne auta aj charakterom, tak aj to treba zvazit. GR mam z Nemecka, tu maju kvoty a nechcel som cakat, plus sa myslim naozaj po nejakom mnozstve uz vyrabat asi nebudu. Takze u mna osobne jednoznacne Yaris GR, vsetky tie chvaly naozaj su opodstatnene. 🚀
6. 4. 2021 16:12
Re: parada
S tou využiteľnosťou 2+1 je to to pre mňa zaujímavá informácia. Zvažujem totiž športové malé auto, v ktorom budem jazdiť sám, ale bol by som rád, keby som núdzovo mohol zobrať 3 deti. A táto GR86 (prípadne Yaris GR) mi príde asi najvhodnejšia. To zadné sedadlo za vodičom sa nedá využiť ani keď sa vodič uskromní a posunie sa viac vpred? Ja mám 183cm. V Yarise GR som sa viezol a keď som pozrel dozadu, tak s posunutím vodičovho sedadla vpred by to bolo použiteľné. Okrem toho Yaris mi vŕta v hlave, lebo mi predajca pred Veľkou nocou povedal, že ešte 2ks sa dajú objednať a potom nebude.
Avatar - Markus1
6. 4. 2021 12:16
Re: podarene
Yaris gr ,,nadupany pekac za milion,, a ,, precenovana nadopovana supra,, kamarat ty si iny odbornik.... keby sa v jednom z tych aut prevezies tak tu netvrdis take bludy.....a naj perla ,,interier ala porsche,,..... toyobaru je sympaticke kupe ake tu uz nie su a urcite si najde kupcov.... ale tvrdit tu ze supra a yaris gr su precenovane pekace bez toho aby si v nich vobec sedel.....