
Hledá se nejstarší vozidlo značky DAF, které je stále v provozu
Společnost DAF Trucks N.V. se během devadesáti let vypracovala na jednoho z nejvýznamnějších světových výrobců nákladních vozidel. Historie společnosti se začala psát 1. dubna roku 1928, když si nizozemský inženýr Hub van Doorne založil v Eindhovenu malou dílnu.
Hub van Doorne si svoji malou eindhovenskou dílnu otevřel v jedné z budov pivovaru Coolen. Zpočátku prováděl drobné svářečské a kovářské práce pro město, výrobce osvětlení a rádií Philips a další firmy.
V průběhu hospodářské krize se Hub van Doorne spolu svým bratrem Wimem rozhodli expandovat. V roce 1932 začali vyrábět přívěsy a změnili si název na Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek (Van Doornova továrna na návěsy), zkráceně DAF.
Zásadní novinkou byl v roce 1936 uvedený kontejnerový návěs DAF, který výrazně zrychlil nakládku a vykládku kontejnerů z vlaku. Šlo o jeden z vůbec prvních příkladů intermodální přepravy a společnost DAF se stala jedním z prvních dodavatelů kontejnerových návěsů na světě.
V roce 1949 sjelo z montážní linky první nákladní vozidlo DAF a společnost se přejmenovala na Van Doorne’s Automobiel Fabriek. O rok později vyrostla první specializovaná továrna na nákladní vozidla a začala výroba tří-, pěti- a šestitunových podvozků. Ze společnosti DAF se stal výrobce nákladních vozidel, jak jej známe dnes.
Nákladní vozidla značky DAF si od konce čtyřicátých let do současnosti úspěšně vybudovala výbornou pověst díky komfortu poskytovanému svým posádkám, hospodárnosti provozu i dlouhodobé spolehlivosti a životnosti.
Společnost DAF Trucks N.V. uvádí, že její zákazníci jí pravidelně posílají fotografie ze všech koutů světa, na kterých se pyšní svým vozidlem, které sjelo z výrobní linky před desítkami let a přesto i nadále slouží. To vzbudilo zvědavost – které z nákladních vozidel DAF vlastně jezdí nejdéle? Kde se nachází?
Díky tomu nyní výrobce nákladních vozidel značky DAF spouští akci, která umožní zákazníkům sdílet příběhy provozuschopných vozidel z devadesátých, osmdesátých, sedmdesátých nebo ještě dřívějších let. Mnohé z nich jsou opravdu pozoruhodné. Jako např. ten od Johna Tarrenta z Irska, který sdílel svůj klasický DAF 2100 z roku 1984, který dodnes odvádí svou práci: „Má odpracovaných už 34 let, nikdy nás nezklamal a pokaždé se vrátil domů, vydržel ve dne v noci.“
Fotografie či videa lze nahrát na facebookovou stránku: https://www.facebook.com/daftrucksnv/. Na konci listopadu bude vyhlášeno nejdéle sloužící nákladní vozidlo DAF.