Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hloupost, nebo opravdu užitečné schopnosti? Podívejte se, co zvládne podvozek nového superauta BYD

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Elektrický supersport BYD YangWang U9 se pochlubil skutečně působivými schopnostmi svého podvozku.

Týden před zahájením autosalonu v Šanghaji se čínská automobilka BYD pochlubila unikátními dovednostmi nového čistě elektrického supersportu YangWang U9, který by měl mít na autosalonu oficiální premiéru. Po oslňování dynamikou a výkonem se automobilka rozhodla zazářit s novým podvozkem.

Ten nese označení DiSus-X a podle automobilky by se mělo jednat o vůbec nejpokročilejší technologii kontrolu pohybu karoserie, jaká je dnes globálně dostupná. Tou jsou poměrně odvážná tvrzení, při pohledu na zveřejněná videa se však zdají být celkem podložený. Supersport totiž předvádí kousky, jaké nemají obdoby.

Video se připravuje ...

Kolikrát jste viděli automobil, který by zvládl jet na třech kolech? Většině z nás se možná vybaví záběry z šedesátých let, kdy se automobilky Citroën pochlubila působivými schopnostmi hydropneumatického podvozku modelu DS, moc jiných vozů se však od té doby podobnými kousky nepochlubilo.

Na videích zveřejněných automobilkou BYD můžeme vidět elektrický supersport YangWang U9 nejprve jet pouze po třech kolech, přičemž s jeho světlou výškou se jedná o obzvlášť zajímavý kousek. Další video pak ukazuje „tanec“, při kterém se podvozek naklání karoserii do různých směrů – a to i za jízdy. Velkým finále je pak výskok, kdy se přední kola zvednou na pár centimetrů do vzduchu.

Podvozek označovaný jako DiSus-X by měl být složen ze tří systémů. DiSus-A kontroluje inteligentní vzduchové tlumiče, DiSus-C by měl upravovat pohyby karoserie i sílu tlumení a DiSus-P kontroluje hydraulickou část systému, jak uvádí web ArenaEV. Výsledkem jsou pak působivé schopnosti, které můžeme vidět na videu.

Systém by měl být schopen zvýšit podvozek na vzduchových tlumičích až o 150 mm, případně upravit jeho tuhost v rámci milisekund. Údajně první inteligentní hydraulický systém by pak měl být schopen upravit zdvih podvozku až v rozsahu 200 mm. A to jak celkově, tak pro každé kolo samostatně.

Video se připravuje ...

Systém by navíc měl být schopen zvýšit tuhost podvozku až o 200 %, a to téměř hned, díky čemuž může podvozek rychle reagovat na pohyby vozu a kompenzovat tak pohyby karoserie. I na zakroucené silnici by tak supersport měl zůstat perfektně stabilní, bez ohledu na manévry.

Vedle schopnosti výrazně zlepšovat jízdní vlastnosti, případně umožnit dojezd pouze po třech kolech, by měl mít podvozek i bezpečnostní funkci. V případě extrémní situace, kdy vůz padá z výšky, by podvozek měl přejít do nouzového režimu, kdy by měl zmírnit energii z dopadu až o 50 procent.

Video se připravuje ...

Premiéra vozu jistě přinese podrobnější informace nejen o podvozku, za připomenutí však stojí i samotný pohonný systém. Ten se skládá ze čtyř elektromotorů, přičemž jejich kombinovaný výkon by měl dosahovat zhruba 1100 koní. Akceleraci z 0 na 100 km/h by měl vůz zvládat v čase kolem dvou sekund, jeho maximální rychlost má dosahovat až 250 km/h a dojezd by se měl pohybovat kolem 700 kilometrů.

Pro automobilku BYD tak bude novinka YangWany U9 jistě důležitým modelem, který ukáže její technologické schopnosti. Ostatně podle InsideEV’s měl jen vývoj podvozku trvat okolo 30 měsíců, přičemž testování a ladění si vyžádalo 10 milionů testovacích kilometrů. Nyní tak nezbývá než čekat, co přinese oficiální premiéra. Výroba vozu by však údajně měla být zahájena ještě letos. O jeho globální dostupnosti se však zatím nikdo nezmiňuje.

Ondřej Mára
Diskuze (13)

Doporučujeme

14. 4. 2023 21:51
Re: Electrify or perish!
Mas pravdu. Auto na zemni plyn je ekologictejsi nez EV. :D :no:
Tvrdi to obvykle nezaujati duveryhodni lide. 8-s
https://www.auto.cz/…emni-plyn-110331

"Ruský prezident Vladimir Putin je jeden z těch, kteří se dokážou zamyslet, elektromobily však nezavrhuje. Své názory sdělil během Ruského týdne energetiky, kde diskutoval o perspektivách rozvoje klíčových sektorů ekonomiky, jako je ropný, plynárenský, uhelný a petrochemický. Do témat však zahrnul také elektromobily, které má rád i přesto, zatěžují životní prostředí více než vozy spalující zemní plyn (CNG)."

Kdyby to tu nepapouskovali od ballika, pres areseho az po wina vsichni antiEV diskuteri, tak by to bylo komicke...
Hltaci russacke propagandy zalozene vetsinove na lzi. :no:

My co propagandu jen tak nesezereme mame kriticke mysleni a predevsim schopnost si informace overovat.
A hlavne jednu radu: rusackym informacim z principu neduverovat, protoze se zpetne (prokazatelne) ukazuji velmi casto jako lzive.
https://share.america.gov/putin-lies-are-broken-record-infographic/
13. 4. 2023 17:35
Re: Zajímalo by mě, ...
Prečo mudruješ keď vieš veľké guľové.
13. 4. 2023 17:34
Re: Electrify or perish!
Namiesto motora a mohutnej prevodovky tam máš kopu ťažkých bateriek a pekných pár kíl elektroniky naviac. Toto nie je elektromobilita v zmysle ekológie a pokroku. Je to iba hračka pre zazobancov, bez veľkého zmyslu, okrem toho, aby zarobila nejaká peniaze. Bodka.
13. 4. 2023 11:01
Re: 1. auto co skáče radostí,
Copak nadšenci, ale naši volení zastupitelé, včetně čelních představitelů se nějak do elektromobilů nehrnou. Místo, aby šli příkladem, tak mají taky jaksi přirostlá bmw k zadkům. Jediné ministerstvo vnitra pořídilo v únoru tři Enyaqy a to ve výbavě 80, žádné 80X nebo RS. S tím asi budou jezdit nějací šéfové odboru.
13. 4. 2023 10:21
Re: 1. auto co skáče radostí,
No jo, jenze zdejsi nadsenci chteji zachranit evropsky fosilni autoprumysl.

R6 od BMW pro kazdeho! :D