Hochzeiger: Útočiště pro rodiny s dětmi
Hochzeiger (1450–2450 m n. m.) leží vysoko nad městečkem Jerzens. V zimě počítejte s tím, že povinně nasadíte sněhové řetězy. Z náhorního plata se s jedním přestupem dostanete až do 2450 m, kde máte 40 km tratí jako na dlani. Areál klade důraz na rodiny s dětmi, které do 10 let lyžují v doprovodu jednoho rodinného příslušníka zdarma. Výhodou je možnost koupě samostatného skipasu pro Hochzeiger nebo pro celé údolí Pitztalu (Piz Regio Card, 6 dní/208 eur).
Rifflsee
Areál je propojen s ledovcovým partnerem jak společným skipasem, tak návratovou tratí. Lze dojet z ledovce k jeho dolní stanici. Od horní stanice gondoly (2300 m) se nabízí vějíř tří sedaček a celkem 11 tratí, které mají vesměs příjemně sportovnější charakter. Samostatný jednodenní skipas pro Rifflsee je levnější jen o tři eura.
INFOBOX | |
Vzdálenost z Prahy | 554 km/6:15 |
Vzdálenost z Brna | 689 km/6:45 |
Sjezdové tratě | 40 km |
Modré sjezdovky | 10 km |
Červené sjezdovky | 22 km |
Černé sjezdovky | 8 km |
Sáňkařská drahá | 6 km |
Lanovky a vleky | 9 |
Ledovec Pitztal
Pojedete metrem (projektuje se i lanovka Fernkogel jako alternativa metra) do výšky 2840 m, odkud vás osmimístná gondola doveze do 3440 m na vrchol Brunnekogelu. Pod nejvyšší stanicí lanovky v Rakousku je ledovcový „kotel“ s několika dlouhými červenými sjezdovkami. Najdete tu také nejvýše položenou cukrárnu Rakouska s vlastní pekárnou a výrobou dezertů i cukrovinek. Skipas pro celý region Pitztalu včetně Imstu se dá koupit až od tří dnů.
Náš tip
Šestikilometrová sáňkařská dráha na Hochzeigeru vede od mezistanice lanovky z výšky 2000 m lesem až k údolní stanici a parkovišti. Výškový rozdíl je 450 m a denně se jezdí od 8:45 do 16:30. V provozu je také každý čtvrtek pro noční jízdy od 19:30 do 21 h (osvětlena až do 1:30 h).
SKIPASY | Dospělý | Junior | Dítě |
1 den | 39 | - | 26 |
2 dny | 77 | - | 49 |
3 dny | 115 | - | 70 |
6 dnů | 191 | - | 119 |
Ceny v eurech. Dětsky tarif 2008-1999. |
Nejpravděpodobnější partner
Škoda Octavia je nejprodávanějším vozem na českém trhu, takže volba partnera pro cestu za vybranými zahraničními lyžařskými středisky byla jasná. Nejvíce českých lyžařů do hor pojede obdobným modelem.
Octavii třetí generace netřeba důkladně představovat, takže se soustředíme na některé detaily výbavy modelu Octavia Combi Scout 2.0 TDI Elegance. K provedení Scout patří standardně pohon 4x4, který v následujících zimních měsících bude doslova k nezaplacení. Na této cestě jsme ho vyzkoušeli pouze na jednom úseku v údolí Pitztalu a osvědčil perfektní trakci. Navíc na některých silnicích, kde jsou povinné sněhové řetězy, je čtyřkolky nasazovat nemusí!
Při představě mrazu a lyžařské výbavy se nám jako velmi praktické jevilo bezklíčové otevírání a startování vozu. Netřeba pátrat v hlubinách oděvů, stačí vzít za kliku. Osvědčilo se i nezávislé topení a komfort zvýšilo vyhřívání sedaček vpředu i vzadu a parkovací systémy.
Octavia III se řídí skvěle a perfektně drží stopu i ve vysoké rychlosti, přičemž i s boxem na střeše dobře odolávala bočnímu větru. Ten zvýšil průměrnou spotřebu, ovšem 5,8 l/100 km lze v mixu dálnice/horský terén označit za velmi příznivou.