Hodnocení Consumer Reports ovládly japonské a evropské značky, zvítězilo Subaru
Z evropských automobilek si nejlépe vedlo BMW, které skončilo na třetím místě.
Stejně jako každý rok, i letos vydal magazín Consumer Reports hodnocení dvaatřiceti automobilových značek, které bylo sestaveno na základě čtyř klíčových parametrů: silničních testů, předpokládané spolehlivosti, spokojenosti zákazníků a bezpečnosti.
Abychom byli konkrétní – během jízdních testů jsou automobily porovnávány v 50 testech a hodnoceních, zatímco hodnocení čekávané spolehlivost vychází z problémů hlášených členy CR v 17 sledovaných kategoriích hodnocení Consumer Reports Annual Auto Surveys.
Spokojenost zákazníků je odhadována v závislosti na tom, zda členové Consumer Reports v dotaznících odpovídali, zda by si opět koupili to samé vozidlo, pokud by měli šanci. Bezpečnost je pak hodnocena na základě dostupných výsledků crash-testů a extra body jsou udělovány za nadstandardní bezpečnostní systémy.
Automobilky mohou v hodnocení dosáhnout maximálního počtu 100 bodů, pouze první Subaru se však jako jediné dokázalo těsně dostat přes hranici 80 bodů – získalo totiž 81 bodů. Na druhém místě skončila Mazda (78 bodů) a třetí BMW se stejným počtem bodů. První pětku pak uzavírají značky Honda (77 b) a Lexus (77 b).
V první desítce najdeme v následujícím pořadí značky Audi (75 b), Porsche (74 b), Mini (74 b), Toyota (74 b) a Infiniti (72 b). Naopak na pěti posledních místech najdeme značky Alfa Romeo (50 b), Land Rover (49 b), Mitsubishi (49 b), GMC (48 b) a poslední dvaatřicátý Jeep (45 b).
Značka Alfa Romeo si tak oproti minulému roku, kdy byla nejhorší, polepšila o pět pozic. Naopak Jeep si pohoršil o 3 pozice, což mělo být způsobeno především problémy se spolehlivostí modelu Gladiator.
Největším skokanem v pozitivním slova-smyslu se stala dvanáctá Acura (72 b), která si oproti minulému roku polepšila o 11 míst. Slušný skok ale předvedlo i osmé Mini (74 b), které si polepšilo o 9 míst. Největší propad předvedla třiadvacátá Tesla (60 b), která si pohoršila o 7 míst, a o pět míst se propadlo i hodnocení třináctého Chrysleru (71 b) a jednatřicátého GMC (48 b).