Subaru představilo model WRX s karoserií kombi, ale jen pro Austrálii
Na sportovně zaměřených kombících je cosi přitažlivého. Možná je to způsobeno i skutečností, že jich na trhu není mnoho. Každý nový model je proto malým důvodem k oslavě. A slavit mohou v Austrálii, protože Subaru pro tamní trh připravilo WRX Wagon.
Automobily s karoserií kombi trpí masivní oblibou kategorie SUV, prakticky jako jakákoliv jiná kategorie. Není proto divu, že u nás Subaru nabízí převážně SUV a crossovery. Model Legacy u nás koupíte už jen jako zvýšený a oplastovaný Outback, takže z dříve klasických kategorií zbyla pouze Impreza s karoserií hatchback.
Impreza však bývala dostupná i s karoserií kombi, byť se jí od minulé generace říká Levorg. Ten se na náš trh původně neměl vůbec dostat, ale nakonec si k nám cestu přeci jen našel. Přestože se jednalo o auto povedené v řadě ohledů, prodejní rekordy Levorg netrhal. Druhé generace jsme se proto pochopitelně už nedočkali. Na jiných trzích je tomu však jinak, například na domácím japonském trhu se prodává i ve sportovním provedení STI Sport R.
Nyní Levorg druhé generace putuje na další trh – tentokrát australský. Tam si aktuálně odbyl premiéru nový sportovní sedan WRX a při té příležitosti se představilo i kombi WRX Wagon. To je ve své podstatě Levorgem s expresivnější přední částí ze sedanu WRX. Wagon se však obejde bez kontroverzních plastových lemů podběhů kol a bočních prahů.
Technika je shodná se sedanem, což znamená, že WRX Wagon je poháněn 2,4litrovým plochým čtyřválcem boxer s přeplňováním turbem. Technická data mají být ještě upřesněna, ale dá se předpokládat, že budou podobná sedanu WRX ve verzi pro americký trh.
Ten nabízí 202 kW (275 koní) a 350 Nm, které putují ke všem čtyřem kolům. Na australském trhu bude sedan k dostání jak s šestistupňovou manuální převodovkou, tak osmistupňovým automatem. Kombi bude k dostání pouze se samočinnou převodovkou, tu výrobce nazývá Subaru Performance Transmission.
Bohužel neexistuje šance, že se i tentokrát Levorg nakonec ukáže i na českém trhu. Natož pak ve sportovních provedeních Levorg STI Sport R nebo WRX Wagon. Je to možná škoda, ale vzhledem ke stále se zpřísňujícím emisním limitům a k velikosti našeho trhu, je to jen pochopitelné.