Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Commodore: 13 let nejprodávanějším vozem v Austrálii

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 26. 1. 2009 • 13:21
9
23
Zobrazit náhledy (9)
Abarth Abarth Abarth Abarth
Koncern General Motors sice v současnosti mnoho důvodů k radosti nemá, ale v Austrálii se prozatím stále daří a Holden Commodore je již 13 let po sobě nejprodávanějším osobním vozem na domácím trhu.

Holden Commodore je jedním z nejúspěšnějších zástupců své značky a po loňských oslavách 30 let od uvedení na trh může letos slavit svůj prodejní úspěch, protože již třináct let po sobě je nejprodávanějším osobním automobilem na australském trhu.

Za rok 2008 bylo prodáno 51.093 vozů modelové řady VE Commodore a zásluhu na tomto výsledku mají především prodeje z prosince, kdy si pro nový Holden přišlo 10.848 zákazníků. Podíl na dobrých prodejích modelové řady VE Commodore má i nové kombi Sportwagon, pro nějž se za pět měsíců jeho prodeje rozhodlo 8200 zákazníků.

Mezi značkami je Holden na australském ovšem až na druhém místě za Toyotou, stejně jako koncern GM v celosvětovém měřítku. Za rok 2008 prodala Toyota v Austrálii 238.983 vozů a drží 23,6 % trhu, Holden na druhém místě prodal 130.338 vozů a má 12,9 % trhu a třetí Ford prodal 104.715 % vozů a má 10,3 % trhu.

Související články

Témata
28. 1. 2009 06:21
Re: Omega Combi
...ibaze tu sa jedna len o nedbalu pracu pracu redaktora. Toto kombi je totiz uz neaktualne ;-\
27. 1. 2009 19:45
Re: Omega Combi
Skoro u všech automobilek se nová generace kombi objeví tak rok po základním modelu, kdysi bývaly prodelvy ještě větší. A ti nejtroufalejší dokonce přeskakují, tak jak říkáte :-)
27. 1. 2009 19:25
Re: Gratulace
Jen k téhle perfektní úvaze doplňuji, že Holden prodává své modely (např. v Číně) ještě pod značkou Buick a Holdena lze v Evropě pořídit (byť kosmeticky upraveného) pod značkou Bitter... :-)
Avatar - shamal
27. 1. 2009 18:43
Omega Combi
To kombi na fotkách opravdu vychází z předchozí generace Commodoru, který byl evropskému Opelu Omega i očividně podobný. Jak bývá u některých automobilek zvykem, tak se karoserie combi vždycky o generaci přeskakuje. Bylo to třeba i evropského Kadetta ještě s náhonem na zadek, nebo u Escortu z téže doby. V Japonsku to bývala taky běžná praxe třeba Nissan Bluebird, Sunny atd... Jo a v Evropě by se tohle auto mělo prodávat jako luxusní Bitter Vero. Ale to je zase jiná písnička.
27. 1. 2009 03:45
Re: Gratulace
Presne tak, posladni Commodore (VE) je prvni Commodore kompletne vyvinuty v Australiai u Holdenu, pote co byl Holden zvolen v ramci GM odpovednym za "mid size" RWD platformu. Zakledem je GM "Zeta" platform. Proto stal vyvoj udavanych 1mld AUD (pro srovnani posladni Ford Falcon v rezii Fordu AU - FG stal pry jen 800mil) ale Falcon ma ted problemy a mute to byt posledni RWD protoze US Ford zvazuje prechod o velkych Fordu a Lincolnu na FWD..... coz by byla skoda, protoze fordi 4.0 V6 Turbo je lahudka..... - ma jistou budoucnost do 2013...) Ale zpet k Commodore - ten ma budoucnot ruzovejsi diky dvema duvodoum GM RWD rozhodne opusititi nehodla.... a Commodore ma rozsahly exportni program, (pokud se nemylim vyvezl vice nez prodal v AU) do US - Pontiac, UK, South Korea - Daewoo a Middle East jako Chevrolet. Ale to jsou predevsim vetsi a prestiznejsi modely - Stateman/Caprice. Motory jsou 3.6 V6 - hodne stara konstrukce a V8 vcetne Chevy LS2..... popr LS3. Doporucuji si vyguglit W427.... docela narez za 155.000AUD tj pulka toho co C63AMG nebo M3.....
JO BTW. ozyvalo se loni ze Holden muze vyvinout "malou" RWD platformu - tj. auto velikosti Oktavky, ktere mnelo navazat na puvodni Toranu a objevit se i jako Cevy.. atd a mozna i Opel coz by byla parada. Ale v soucasne situaci se to stane asi tezko......
BTW. Nechapu GM proc Commodora nevyrabi/nedovazi i do Evropy jako Omegu - zajem by byl - viz vyse.... s nejakym rozumnejim motorem... 2.0 turbo, 6V Diesel.... kdyz byl vyvujim ve verzim s volantem na abou stranach.... Jo prototypy s temito motory uz jezdi vice jako rok.
Proste GM (a Holden) se brani a moc nemysli na to co zakaznici pozaduji.... chtaji si udrzovat tradici "velkymi V6 a V8.... ale kdyz to chce stale mene lidi, nevidim duvod proc na nakup do supermarketu potrbuje zanska 200kW V6......

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud