Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Senator SV: Sportovně luxusní limitka od klokanů

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Výroba automobilů v Austrálii pomalu ustává a Holden není výjimkou. Na rozloučenou ale přichystal svým fanouškům bonbónek. Z luxusního Senatoru vytvořil rodinný sporťák.

Holden pomalu končí coby automobilka, ale značka zůstává, jen se pod jejím logem budou v Austrálii dovážet a distribuovat auta z jiných továren General Motors. Nezmizí zcela ani divize HSV, tedy Holden Special Vehicles. Ta přitom ještě v nedávné minulosti dokázala vyvíjet nadupané sedany pro jiné koncernové sourozence (Vauxhall, Chevrolet, či zrušený Pontiac). Model s v Evropě historicky hodně známým jménem Senator je špičkou současné řady Commodore a milovníkům australských muscle cars Holden servíruje špičkovou verzi SV.

Je zvláštní, že vychází právě z této nejluxusnější specifikace, ale snad právě proto jí zůstalo tradiční logo Holdenu a ona dvě písmena dostala do vínku pouze za modelové označení. I tak vypadá hodně drsně a svalnatě a technika to jenom dokazuje.

Potřebnou sílu totiž autu dodává koncernový vidlicový osmiválec GM LS3 objemu 6,2 l, pyšně oštítkovaný nápisem „340 powered by HSV“ (číslo znamená objem v krychlových palcích). V ostrém sedanu je naladěn na jistě dostačujících 345 kW. Sympatických 549 N.m přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka, pro lenochy je k dispozici i samočinná se stejným počtem rychlostí.

Podvozek dostal aktivní tlumiče Magnetic Ride Control (MRC) a o patřičnou deceleraci se stará čtveřice kotoučů se třmeny od AP Racing. Od svých luxusních bratříčků se sportovní Senator SV liší i dvacetipalcovými koly s pěticí dvojitých paprsků, chromovanou koncovkou výfuku, černou maskou chladiče, vnějšími zpětnými zrcátky, rámy oken včetně středního sloupku, větracími otvory v předních blatnících a zadním spoilerem.

Interiér se chlubí sportovními sedačkami v ručně obšívané kůži, nějakým tím chromem, uhlíkovými kompozity a klavírním lakem. Auta mají samozřejmě výhradně volant napravo a jedná se o limitovanou edici, takže nechybí ani nezbytná plaketka s číslem. Padesátka je jich určena pro domácí Austrálii a pouhé dva pro Nový Zéland. Doufáme, že každý novozélandský majitel bude z jiného ostrova, aby se třeba navzájem nepotkávali.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Avatar - praděda7
24. 2. 2015 00:05
Re: holden
Tak ty vzdálenosti a těch 110Km/h speed limit mě děsně štvaly, když jsem tam žil. Proto jsem jezdil super sprinty na okruzích.
Avatar - praděda7
24. 2. 2015 00:00
holden
Footie, meat pies and Holden cars.....no more... ;-\
Avatar - Barrichello
23. 2. 2015 13:50
Re: holden
3,6 LLT V6 mam v Cadillacu >:D
311 kobyl, současná verze má 322
Avatar - qwerty99
23. 2. 2015 13:06
Re: holden
No ono ani v australii klasickej Commodore SS a nedejboze primo commodore HSV neni nic levneho, me prave uplne maximalne vyhovoval ten 3,6 V6 (bila barva m cernej interier :-) ) coz si myslim ze je rozumna velikost motoru :-) jen euro/eko terorizmus s nim moc nesouhlasi :-(

Qwerty
Avatar - Dinar
23. 2. 2015 12:31
Proč má
Holden bmw m-paket kola?