Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord: Megagalerie amerických sedanů a kupé

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Honda se náležitě pochlubila novým Accordem, přichystala více než čtyři stovky fotografií kupé a sedanů v americké specifikaci.

První informace byly venku už před necelým měsícem a výroba byla v továrně Marysville spuštěna 20. srpna 2012. Nyní je jasné, co Američané uvidí pod kapotou: celkem tři motory včetně plug-in hybridu.

Motory

Hybridní systém PHEV se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce i-VTEC se 102 kW a silného elektromotoru, který dává dokonce 124 kW! Napájejí ho lithium-iontové články s nízkou kapacitou 6,7 kWh. Celkový výkon systému je ovšem jen 146 kW. Točivý moment přenáší převodovka E-CVT. Plug-in hybrid je schopen jet jak čistě na elektřinu až do vzdálenosti 24 km a rychlosti 100 km/h, tak i na benzin či kombinaci obojího. Při použití zásuvky o 120 V se baterie nabijí za 4 hodiny, v silnější o napětí 240 V za 1,5 h. Celkový dojezd vozu činí 805 km a Honda uvádí u této verze ekvivalent spotřeby pouhých 2,4 l/100 km. Bude se nabízet jen jako sedan.

Další pohonnou jednotku (i pro kupé) představuje čtyřválec s přímým vstřikováním o objemu 2,4 l, výkonu 138 kW a točivém momentu 240 Nm. Standardem u něj bude šestistupňová transmise s ručním řazením a doplňkem skříň CVT s plynule měnitelným převodem. Čtyřdveřové provedení konzumuje s manuálem v kombinaci 8,4 l benzinu na 100 km, (město 9,8, dálnice 6,9 l/100 km).

S bezestupňovou převodovkou žádá 7,8 l/100 km (ve městě 8,7, na dálnici 6,5 l/100 km). Čísla odpovídají americké metodice EPA. To ale ještě není vše: sedan Sport dostal totiž výkonovou posilu na 141 kW a 247 Nm.

Třetí volbou je přepracovaný vidlicový šestiválec i-VTEC 3,5 l. Ten dává 207 kW a 342 Nm. V kombinaci se šestistupňovým automatem lze koupit jen sedan, dvoudveřový sportovnější Accord bude v nabídce i s manuální převodovkou, rovněž s šesticí stupňů. Kombinovaná spotřeba je u sedanu udávána 9,4 l/100 km, ve městě 11,2 a na dálnici 6,9 l/100 km.

Design

Kabátek nového Accordu v karosářském provedení sedan je poněkud konzervativnějšího rázu a ztratil sportovní nádech. Boční prolis protínající kliky dveří je ale velmi výrazný, stejně jako u končící řady. Aerodynamika je lepší také díky jinému čelnímu sklu i stěračům.

Čtyřdveřové sedany mají desetipaprsková litá kola lišící se podle výbavy designem (Honda nám ukázala provedení Touring, Sport, EX L V6 a interiér modelu EX). Nechybí diody pro denní svícení. Přední maska se dvěma žebry nepostrádá decentní chromování, to najdeme také na víku zavazadlového prostoru, který nabral na objemu. Hybridní sedan PHEV se liší na první pohled zepředu jinou maskou, která je protažená až k nárazníku a pětipaprskovými koly připomínajícími lopatky turbíny. Kupé (ve výbavě EX-L V6) vzadu disponuje pro změnu odtrhovou hranou bez ozdob, dosti hranatým nárazníkem a vpředu voštinovou mřížku chladiče.

Výbava a konkurence

Novinka je zvenku menší, ale větší a luxusnější uvnitř. Připomeňme, že sedany 8. generace měly na délku 4,95 m, kupé pak o zhruba 10 cm méně. „Devítka“ také zhubla. Výbavovým standardem se v USA stane zadní parkovací kamera, tamní zákazníci se dočkají i hlídače mrtvého úhlu, varování před neoprávněným přejetím jízdního pruhu nebo automatického brzdění snižujícím následky čelní kolize. Oba systémy používají další kameru umístěnou za čelním sklem. Zvětšilo se i vnitřní zpětné zrcátko, v základu najdeme též Bluetooth handsfree či velký informační displej i-MID.

Do prodeje v USA se devátá generace dostane letos 19. září, kupé bude následovat 15. října. Ceny zůstávají tajemstvím. Za Atlantikem se nový Accord postaví nejen proti Toyotě Camry, ale bude zdatným soupeřem i pro Nissan Altima, Ford Fusion, Chevrolet Malibu, Hyundai Sonata nebo Passat NMS. Plug-in hybrid bude následovat na začátku roku 2013 a v létě jej doplní konvenční hybridní sedan se stejnou mechanikou včetně dvoulitrového zážehového čtyřválce.

A co Evropa?

Jak se bude lišit evropská verze, na to si ještě počkáme. Dosud tomu tak bylo ve značné míře, „náš“ Accord byl oblečen do jiné karoserie. Už dnes víme, že specifikace pro Rusko bude s americkou shodná.





Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Choochoo
16. 11. 2012 13:39
Re: Accord USA
Accord :yes:
[odkaz]
Avatar - Ham.
6. 9. 2012 23:43
Re: Coupe
Ale musíš na férovku uznat, že absolutní král ve třídě kterou jsi právě definoval je toto
[odkaz]
>:D
Avatar - Starfighter
6. 9. 2012 22:56
Re: Coupe
Pokud jako RS5kou myslíš Audi, tak je to věta roku.
Avatar - 3_diamanty
6. 9. 2012 22:24
Re: Coupe
:yes: nadherne auticko ,

urcite krajsie zaujimavejsie a stylovejsie ako nudne a nabuchane RS5 cabrio :yes:
Avatar - MikeeC
6. 9. 2012 20:35
Accord USA
S touhle novou generací se dostane Acco určitě zpět na přední místa TOP prodejů v US, tak jako tomu bylo do nedávna, kdy se začal propadat... :-) Každopádně za mě sedan i coupe :yes: