Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda představí další motorku, která zvládne sama udržet rovnováhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Honda na autosalonu v Tokiu naváže na svůj koncept motocyklu Riding Assist schopného udržovat rovnováhu a představí zde nový Riding Assist-e.

Tokio bude hostit ve dnech od 25. října do 5. listopadu letošního roku 45. ročník autosalonu, na němž hodlá Honda vedle svých sériových modelů představit i několik konceptů. Patřit mezi ně má prozatím jen skicou lehce poodhalený Sports EV, ve Frankfurtu nad Mohanem představený Urban EV i na lednovém veletrhu CES v Las Vegas vystavovaný NeuV.

Posledně jmenovaný koncept NeuV měl v Las Vegas začátkem roku společnost v podobě motocyklu Honda Riding Assist. Ten vycházel ze sériového modelu Honda NC 750S, od nějž se lišil designem kapoty kolem nového LED světlometu a především systémem, umožňujícím jezdci nesundávat nohy ze stupaček, i když stojí motorka na místě.

Honda Riding Assist byl totiž vybaven systémem variabilní změny sklonu přední vidlice a následného udržování rovnováhy jemnými korekcemi řízení. Motocykl byl díky tomu schopen samostatně udržovat rovnováhu a navíc mohl rychlostí chůze následovat svého majitele.

Pro autosalon v Tokiu připravený koncept Riding Assist-e využívá stejný systém pro udržování rovnováhy jako jeho lednový předchůdce a i on má stát na základech modelu NC 750S, ale na rozdíl od lednového konceptu si od něj vypůjčil již jen přední kolo s vidlicí hlavní část trubkového rámu.

Zbytek stroje od pohonné jednotky, kterou je prozatím blíže nespecifikovaný elektromotor namísto původního řadového dvouválce, přes pomocné rámy, kapoty a sedlo až po jednostranné rameno zadního kolo, nahrazující původní klasickou vidlici, jsou všechny komponenty na tomto stroji nově navrženy.

Honda Riding Assist-e tak bude přitahovat pozornost vedle systému pro udržování rovnováhy i svým designem a technikou, protože má elektromotor netradičně usazen pod sedlem, zatímco baterie jsou v místech, kde byla původní pohonná jednotka. Bližší informace ohledně jízdních výkonů tohoto stroje se pak očekávají 25. října letošního roku, během zahájení autosalonu v Tokiu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)