Honda představí další motorku, která zvládne sama udržet rovnováhu
Tokio bude hostit ve dnech od 25. října do 5. listopadu letošního roku 45. ročník autosalonu, na němž hodlá Honda vedle svých sériových modelů představit i několik konceptů. Patřit mezi ně má prozatím jen skicou lehce poodhalený Sports EV, ve Frankfurtu nad Mohanem představený Urban EV i na lednovém veletrhu CES v Las Vegas vystavovaný NeuV.
Posledně jmenovaný koncept NeuV měl v Las Vegas začátkem roku společnost v podobě motocyklu Honda Riding Assist. Ten vycházel ze sériového modelu Honda NC 750S, od nějž se lišil designem kapoty kolem nového LED světlometu a především systémem, umožňujícím jezdci nesundávat nohy ze stupaček, i když stojí motorka na místě.
Honda Riding Assist byl totiž vybaven systémem variabilní změny sklonu přední vidlice a následného udržování rovnováhy jemnými korekcemi řízení. Motocykl byl díky tomu schopen samostatně udržovat rovnováhu a navíc mohl rychlostí chůze následovat svého majitele.
Pro autosalon v Tokiu připravený koncept Riding Assist-e využívá stejný systém pro udržování rovnováhy jako jeho lednový předchůdce a i on má stát na základech modelu NC 750S, ale na rozdíl od lednového konceptu si od něj vypůjčil již jen přední kolo s vidlicí hlavní část trubkového rámu.
Zbytek stroje od pohonné jednotky, kterou je prozatím blíže nespecifikovaný elektromotor namísto původního řadového dvouválce, přes pomocné rámy, kapoty a sedlo až po jednostranné rameno zadního kolo, nahrazující původní klasickou vidlici, jsou všechny komponenty na tomto stroji nově navrženy.
Honda Riding Assist-e tak bude přitahovat pozornost vedle systému pro udržování rovnováhy i svým designem a technikou, protože má elektromotor netradičně usazen pod sedlem, zatímco baterie jsou v místech, kde byla původní pohonná jednotka. Bližší informace ohledně jízdních výkonů tohoto stroje se pak očekávají 25. října letošního roku, během zahájení autosalonu v Tokiu.