Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic sedan na českém trhu, také jako hybrid!

Ladislav Čermák
Diskuze (41)
Honda Civic sedan -

Po hatchbacku, na který jsou nyní kvůli kvótám pro Českou republiku mnohaměsíční čekací lhůty, uvádí český importér na trh konzervativnější sedan. Jak Honda novinářům zdůrazňuje, přestože se vůz jmenuje Civic, kromě zadní nápravy má techniku společnou s hatchbackem a úvodní motorizací je známý skvělý motor 1.8 i-VTEC, jde prý o zcela jiné, svébytné auto a s hatchbackem nemá nic společného. Posouzení necháme na čtenáři.

Uměřenější design ve srovnání s hatchbackem doplňuje klidnější interiér - palubní deska už nepůsobí tak kosmicky, i když základní prvky jsou s hatchbackem shodné. Skelet dostal přídavné výztuhy, s čímž přímo souvisí nárůst hmotnosti o 60 kg. Zásadní změnou je použití víceprvkové zadní nápravy s lichoběžníkovými rameny, namísto torzní tyče u hatchbacku.

Technika pochází také z pětidveřové verze - zážehový čtyřválec 1,8 l i-VTEC s mechanickou šestistupňovou převodovkou, zaměnitelnou za pětistupňový automat. Dosahuje 103 kW/6300 ot. a 174 Nm/4300 ot., dosahuje 200 km/h a na stovku s pevným startem zrychlí za 9 (10,4) s, to vše s deklarovanou kombinovanou spotřebou 6,6 (6,7) l/100 km (údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku).

Ceny základní verze LS (6 airbagů, ABS, automatická klimatizace, kompletní elektrifikace, centrální zamykání na DO, rádio s CD) začínají na 539 tisících, vrcholná volba ES přidává za 60tisícový příplatek ještě střešní okno, mlhovky, tempomat, měnič na 6 CD, 16" litá kola a chromované doplňky. Za dalších 30 tisíc navíc je k mání samočinná převodovka včetně stabilizačního systému VSA.

Specialitou, připravenou na druhou polovinu roku, je hybridní verze 1.3 IMA MX, poháněná agregátem zážehové třináctistovky VTEC (70 kW) a desetikilowattového elektromotoru, živeného ze 120 Ni-Cd akumulátorů o úhrnné kapacitě 6 Ah. Akumulátory se dobíjejí také rekuperací a umožňují krátkodobé pojíždění, např. v koloně, s vypnutým motorem. První konkurent zatím ojedinělé Toyoty Prius nabídne i prodejní cenu 649 tisíc vč. velmi dobré sériové výbavy, zhruba na úrovni LS (navíc ještě vyhřívaná sedadla, naopak odpadá možnost sklápět zadní opěradlo).

Ladislav Čermák
Diskuze (41)