Honda CR-V: Modernizované SUV na první fotografii
Honda CR-V čtvrté generace (RM) se objevila už před třemi lety, v listopadu 2011. Příchod do Evropy, potažmo na náš trh jí však trval dalších deset měsíců, už v Ženevě 2012 byl však vystaven předproduční prototyp. Což ovšem neznamená, že by aktuálně nemohla projít stylistickými úpravami. Design japonského SUV je vnímán poněkud rozporuplně, ale na základní siluetě se pochopitelně nic nemění.
To ovšem neplatí o přídi. Asi nejvíc zaujmou nové pásy denních diod, které plynule přecházejí do chromovaných lišt masky chladiče. Prostřední lamela je černá, předchozí model měl tři vnitřní a také se blýskaly kovem. Také přední nárazník je jiný, mlhovky dostaly lesklé orámování, hranaté tvary a jsou širší. Když srovnáte zatím jedinou uniklou fotografii novinky s původní verzí, zjistíte, že změny nejsou úplně kosmetického rázu. I když šlo právě hlavně o „vyhlazování vrásek“. Boky auta zůstaly stejné, jen vnější zpětní zrcátka vypadají trochu jinak, opticky dokonce menší. Tady hrála hlavní roli určitě aerodynamika. A konečně mají směrová světla. CR-V na prvním snímku se také pyšní efektními dvoubarevnými koly.
Hodně populární Honda do velmi lehkého terénu je globálním modelem. Američanům zůstane v útrobách zážehový čtyřválcový VTEC s objemem 2,4 l se 138 kW a 221 N.m. Na jediném snímku je právě verze pro zaoceánský trh, hlavní blinkry jsou totiž oranžové a nikoli bílé. Evropská specifikace, která nás zajímá více, se může těšit stále na dvoulitr se 110 kW a 192 N.m. V portfoliu zůstanou i oba turbodiesely, menší šestnáctistovka (88 kW, 300 N.m) i větší o objemu 2,2 l (110 kW, 349 N.m).
Čekejme také revizi grafiky vzadu a uvnitř, na další sérii fotek si ale budeme muset ještě počkat.
Evropské CR-V pro modelový rok 2015 se určitě objeví v Paříži, americké v L. A. a to japonské asi v Tokiu, takže premiéry budou u faceliftované verze přesně opačné...