Honda CR-V přichází v modernizovaném balení. Pořídíte ji jen jako hybrid
SUV Honda CR-V se pro modelový rok 2021 dočkalo modernizace. Z designového pohledu se změnilo jen lehce, klíčovou změnu ale najdeme v jeho nabídce.
Honda na evropských trzích razí trend elektrifikace, když do roku 2022 chce všechny své klíčové modely nabízet v elektrifikované verzi. Tuto strategii zahájilo aktuální CR-V, které místo turbodieselu nabídlo hybridní derivát, a pokračovalo to bateriovým elektromobilem e nebo Jazzem, který v dnešní generaci dorazil do Evropy už výhradně jako hybrid. Právě po jeho vzoru se letos změní nabídka CR-V.
Rodinné SUV dosud na evropských trzích nabízelo výběr mezi přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.5 i-VTEC Turbo a hybridním derivátem. To se ale nyní mění, protože v rámci modernizace pro modelový rok 2021 z evropské nabídky CR-V patnáctistovka vypadla a vůz bude pokračovat pouze ve formě hybridu po vzoru aktuálního názvosloví značky nazvaného e:HEV.
Vedle snahy o snížení flotilových emisí může tento krok souviset i s vysokým zájmem o hybridní derivát. Třeba na českém trhu bylo loni registrováno 557 kusů CR-V, z čehož 398 mělo právě elektrifikovaný pohon.
Honda se přitom spoléhá na osobité řešení hybridního pohonu, kdy spalovací motor primárně slouží jako generátor elektrické energie, v případě potřeby však umí přímo pohánět i kola. Konkrétně v útrobách CR-V e:HEV nadále pracuje kombinace atmosférického benzinového dvoulitru se 107 kW pracujícího v Atkinsonově cyklu hned se dvěma elektromotory, z nichž ten sloužící pro pohon má 135 kW.
Právě konec konvenční verze s patnáctistovkou pod kapotou je klíčovou, ne však jedinou změnou modernizovaného CR-V pro modelový rok 2021. Novinkou je derivát Sport Line se sportovnějším výrazem díky detailům z tmavého chromu zvenku. Uvnitř se zase objevuje obložení imitující černé dřevo, nechybí ani kožené čalounění. K dispozici jsou přitom jen dva odstíny karoserie, černá perleťová Crystal Black nebo bílá perleťová Platinum White
Modernizovaná verze CR-V už odhalila české ceny, které v případě Sport Line činí díky akční nabídce 909.900 Kč v případě pohonu jedné nápravy, případně 959.900 Kč u verze s pohonem všech kol.
Výbava Sport Line pak vedle osobitého vzhledu zahrnuje navigaci, dvouzónovou automatickou klimatizaci, diodové světlomety včetně mlhovek, parkovací čidla, vyhřívaná přední sedadla, adaptivní tempomat nebo 18" kola z lehkých slitin.
Omezení nabídky CR-V výhradně na hybrid je součástí elektrifikace nabídky klíčových modelů značky v Evropě. Letos bude realizace této strategie pokračovat příchodem nového HR-V dostupného výhradně jako hybrid, podobnou cestou půjde podle všeho také nový Civic. Výjimkou má být jedině Civic Type R, který si má i v nové generaci zachovat konvenční spalovací motor.