Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V – střídání stráží

Michal Fokt
Diskuze (2)
Japonská automobilka představila druhou generaci svého automobilu pro aktivní trávení volného času.

Japonská automobilka představila druhou generaci svého automobilu pro aktivní trávení volného času.

Po pěti letech, tedy na počátku příštího roku, se na evropském trhu objeví nástupce v Evropě nejprodávanějšího SUV. Pokud budeme hledat společné prvky s předchůdcem, ty se omezily pouze na systém pohonu Real Time 4WD a sklopný vyjímatelný stoleček v zavazadlovém prostoru, všechno ostatní je nové.

Podvozek je opět převzatý z řady Civic, to však znamená, že má tentokráte vpředu vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové závěsy. V kabině chybí, stejně jako u civiku, středový tunel a podlaha je proto plochá, přičemž povyrostla ve všech směrech. Zatímco řadicí páka je na svém „obvyklém“ místě, tedy ve středové konzole, velice vtipně je situována ruční brzda – najdeme ji totiž na středovém panelu poblíž volantu. Zavazadlový prostor se také výrazně zvětšil – po sklopení zadních sedadel vzrostl dokonce na 952 l, což mu umožňuje bez obtíží pojmout dvě horská kola. Za zmínku stojí také změna řešení otevírání pátých dveří. Ty jsou nyní pouze jednodílné, možnost samostatného otevírání zadního okna však přesto zůstala.

Nová je i pohonná jednotka. Jde sice stále o jediný motor a opět jím bude dvoulitr, tentokráte však nové generace i-VTEC, tedy s plynulou změnou časování a zdvihu ventilů. Má sice jen o 2 kW větší výkon než předešlá jednotka, tedy 110 kW, výrazně však vzrostl točivý moment. Ten nyní činí 192 N.m při 4000/min, oproti původním 182 N.m při 4200/min. S tímto motorem má CR-V zrychlit na stovku pod 10 s a spotřebovat přitom v kombinovaném režimu jen 9,0 l benzinu (oproti současným 9,7 l na 100 km). K dispozici bude opět pětistupňová převodovka s přímým řazením, nebo čtyřstupňový automat. Ve druhém případě bude díky jejímu umístění pod volantem možné volně procházet mezi sedadly.

Michal Fokt
Diskuze (2)