Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports je stylovou oslavou nejen pro dobrodruhy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Honda prostřednictvím nového provedení modelu CRF1000L připomíná 30. výročí uvedení modelu XRV650, u nějž bylo poprvé použito pojmenování Africa Twin.

Honda CRF1000L Africa Twin byla odhalena v létě roku 2015, ale její prodej se rozběhl až na rozhraní let 2015 a 2016. Prakticky ihned po spuštění prodeje se tento stroj stal hitem mezi dobrodružně založenými jezdci a zařadil se mezi špičku ve své kategorii.

Nový stroj tak úspěšně navázal na model Honda XRV650 Africa Twin z let 1988 až 1989 a především na jeho evoluci v podobě modelu XRV750 Africa Twin. Ten byl na trhu v letech 1990 až 2003 a dodnes patří mezi jednou z nejpopulárnějších velkých endur.

Právě slavné modely z osmdesátých i devadesátých let hodlá v roce 2018 připomenout Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports. Novinka se od výchozího provedení odlišuje na první pohled svým barevným provedením, jímž vzdává hold slavným předkům.

Vedle použití pro velká endura značky Honda dnes již tradičních barev pak došlo i na řadu dalších úprav, jejichž cílem je vylepšit schopnosti stroje při dlouhých i krátkých vyjížďkách do divočiny.

Jednou z nejvýraznějších změn je zvětšení objemu palivové nádrže o 5,4 litru na 24,2 litru, což má umožnit dojezd kolem 500 kilometrů. Další změny se odehrály na podvozku, u nějž došlo na použití komponentů, umožňujících delší zdvihy odpružení a zvýšení světlé výšky z 250 mm na 270 mm.

Výroční Africa Twin se pak může pochlubit i pohodlnějším sedlem a standardem jsou pro něj vyhřívané rukojeti řídítek spolu s vyšším větrným štítkem, nabíjecí zástrčkou, ochranné rámy s přídavnými světly či ochranný plech pod motorem a nová koncovka výfuku.

Se standardním provedením modelu CRF1000L Africa Twin pro rok 2018 pak Adventure Sports sdílí přepracované sání i výfukový systém svého řadového dvouválce o objemu 998 cm3 a výkonu 70 kW (95 k) při 7500 min-1.

Nové je pak i elektronické ovládání škrticí klapky, které doplňuje možnost výběru ze tří jízdních režimů. Šestistupňová převodovka může být manuální nebo dvouspojková DCT s režimem pro lepší změny rychlostí při jízdě v terénu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
21. 12. 2017 23:05
Africa Twin
Prostě nádhera,ty ostrý křivky jí sluší moc :yes: