Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CRF1000L Africa Twin stanovila rekord ve zdolané nadmořské výšce

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 3. 2017 • 13:07
29
4
Zobrazit náhledy (29)
Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda Honda
Honda CRF1000L Africa Twin se zhruba rok od svého dlouho očekávané a úspěšného vstupu na trh stala rekordmankou, když překonala rekord v nadmořské výšce dosažené motocyklem s dvouválcovým motorem.

Honda CRF1000L Africa Twin byla odhalena v létě roku 2015, ale její prodej se rozběhl až na rozhraní let 2015 a 2016. Prakticky ihned po spuštění prodeje se tento stroj stal hitem mezi dobrodružně založenými jezdci a zařadil se mezi špičku ve své kategorii.

Kvality tohoto zástupce značky Honda ovšem nepotvrzují pouze pozitivní hodnocení v testech nebo prodejní čísla, ale i její výkony. Mezi ty nejvýznamnější se rozhodně zařadilo stanovení nového rekordu v dosažené nadmořské výšce pro dvouválcové motocykly.

Překonání stávajícího rekordu se odehrálo na nejvyšší aktivní sopce světa, kterou je Nevado Ojos del Salado na hranici Argentiny a Chile. Právě směrem k jejímu vrcholu vyrazil tým pěti jezdců na strojích Honda CRF1000L Africa Twin.

Jezdcům, v jejichž čele byl Fabio Mossini, enduro šampión z jihoamerického závodního týmu značky Honda, se podařilo dosáhnout rekordní nadmořské výšky 5965 metrů a v dalším postupu je zastavila dvoumetrová sněhová bariéra.

Mezinárodní tým se sériovými stroji Honda CRF1000L Africa Twin vybavenými speciálními výfuky Termignoni, upraveným koncovým převodem, pneumatikami Metzeler MC360TM a řadou originálního příslušenství Honda, zvládl výjezd do rekordní nadmořské výšky, jemuž předcházela pětidenní aklimatizace, za pouhých 24 hodin.

Cesta ke stanovení nového rekordu vedla při teplotách až mínus 5 °C po rozbitém asfaltu, štěrku, blátem, pískem a nakonec i poli sněhových útvarů známých pod označením „penitentes“.

Honda k dosaženém rekordní výšce pouze konstatuje, že je důkazem schopností jejího modelu CRF1000L Africa Twin při jízdě v náročném terénu.

Témata
Avatar - Kolouš
21. 3. 2017 08:47
Re: Nic moc
turbo vs atmosfera. Už chápeš?
21. 3. 2017 08:46
Re: Nic moc
tak, tak. Co 1000 vyskovych metrov, to 10% dole z vykonu (pausalne pre atmosfericke motory).
Avatar - Stewee
21. 3. 2017 08:38
Re: Nic moc
a ten Wrangler mal tiez dvoj-valcový motor, že?
asi Ti unikla podstata a asi aj to, ako vplýva nadmorská výška na sanie a priebeh spaľovania v motore...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku