Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Fit Shuttle: Prodloužený japonský Jazz

David Bureš
Diskuze (11)
Prodloužený Jazz se v Japonsku bude rovněž prodávat v hybridním provedení.

Honda začala na domácím japonském trhu prodávat faceliftovanou prodlouženou verzi modelu Fit. Jeho krátká verze se na evropských trzích prodává jako Honda Jazz. Začátek prodeje se pozdržel kvůli březnovému zemětřesení a následné vlně tsunami, která zastavila provoz v japonských továrnách.

Design vozu sice vychází z faceliftovaného provedení, oproti evropskému Jazzu se však liší předním nárazníkem a samozřejmě svými zadními partiemi. Zadní okno prochází do boku vozu až k negativně sklohněnému C sloupku, což má podle Hondy naznačit velký zavazadelník. Obdobně je záď tvořena třeba u Saabu 9-5 SportCombi.

Výška vozu je 1.540 mm, Fit Shuttle je tak o 15 mm vyšší než evropský Jazz.

Interiér je nadále pětimístný, díky zvětšené zádi narostl zavazadlový prostor, jehož objem je u evropského Jazzu 337 l. U Fitu Shuttle s benzinovým motorem objem vzrostl na 590 l, zavazadelník ve Fitu Shuttle Hybrid je kvůli akumulátorům velký 517 l.

Další úložný prostor je pod podlahou zavazadelníku. V základním Fitu Shuttle má objem 91 l, u verze s pohonem všech kol 50 l a v hybridním provedení 21 l.

Nákladová hrana je ve výšce 540 mm, po sklopení zadních sedadel vznikne plocha dlouhá 1.810 mm.

O interiéru Fitu Shuttle Honda říká, že nabídne stejnou míru pohodlí jako větší modely. Sedadlo spolujezdce je otočné. Střední část sedadel je z materiálu podobného semiši, zbytek je z materiálu evokující kůži, který Honda vyvinula ve spolupráci s firmou Seiren.

V nabídce jsou dvě motorizace. Základem je model 15X, což je benzinový čtyřválec 1,5 i-VTEC. Honda nezveřejnila jeho výkonové parametry, v základnímu Fitu má však výkon 88 kW. Podle japonského testovacího cyklu je spotřeba tohoto modelu 5,4 l/100 km.

Druhá verze je hybridní, známé ústrojí IMA zde tak jako v evropském Jazzu Hybrid kombinuje zážehové 1,3 i-VTEC o výkonu 65 kW s elektromotorem o výkonu 10,3 kW. Stejné řešení je použito také u hybridní Hondy Insight. Spotřeba Fit Shuttle je podle japonského testovacího cyklu 4,0 l/100 km.

Hybridní provedení je možné objednat pouze s pohonem předních kol a bezestupňovou převodovkou CVT, základní verze je dostupná i s pětistupňovým automatem a pohonem všech kol. O verzi 4x4 Honda pouze uvádí, že se objem zavazadelníku zmenší na 546 l, podvozek je naopak zvýšen o 25 mm.

Základní Fit Shuttle 15X přijde v Japonsku na 1.610.000 jenů (cca 340.000,- Kč), hybridní provedení stojí 1.810.000 jenů (380.000,- Kč). Příplatková výbava zahrnuje například navigaci HDD InterNavi.

O tom, zda se praktičtější Jazz objeví i na evropských trzích, se automobilka zatím nezmiňuje.

David Bureš
Diskuze (11)
20. 6. 2011 21:08
Re: super
Pletieš piate cez deviate. Porovnávať Jazz a Fabiu....čo si pojedol? Uvažujem, podľa čoho si k prvej vete svojho príspevku vôbec dospel... ;-)
20. 6. 2011 18:51
Re: super
Vím, že japonská auta podobného typu - různé varianty kombi/vanů (tedy velké množství) - cestu do Evropy lehkou nemají. Ale vzhledem k tomu, že je model Jazz v Evropě velmi dobře zaveden, tak by tu mohlo poblikávat světélko naděje. Uznávám, že je dost nevýrazné, ale existuje.

Co se týče designu - to je jistě subjektivní záležitost. Mě ale právě u tohohle vozu zaujalo, jak je umně prodloužený. Naživo to ale může být jiné.

Mně se zkrátka líbí :yes:
Avatar - Dan0044
20. 6. 2011 18:42
Re: super
No podle tvého úhlu pohledu by se dalo říct, že Fabia Kombi se bude v Japonsku prodávat téměř bezkonkurenčně. Když myslíš, že tyto "paskvily" jsou vhodné jen pro Japoncov.... (do háje, jaktože se u nás tak prodává?)
Na druhou stranu je potřeba říct, že stejně jako u Fabie vidím u tohoto Jazzu problém s neúměrným poměrem šířka/výška/délka. Moc dlouhé a moc úzké.
Na třetí stranu je také třeba říct, že je to velmi praktické. Takže ono má všechno něco do sebe :-)
20. 6. 2011 16:09
Re: super
Chvalabohu.
20. 6. 2011 16:08
Re: super
Hm...auto je vyššie o 15 mm, má taký a taký kufor, poznáme výšku naklaacej hrany....ale safra, som slepý, alebo zabudli napísať, o koľko je vlastne dlhší od klasického Jazzu?
Z praktického pohľadu O.K., ak hodnotíme dizajn, budem kritický. Hrubý a nesympatický zásah do zadnej časti sa kruto vypomstil na celkovej vizáži auta. Technika okej, tieto autíčka majú niečo do seba, ale práve táto verzia je paskvilom vhodným skutočne len pre Japoncov - tí majú na takýchto mutantov žalúdok.