Honda HR-V: Druhá generace je na světě
Tehdy se ještě nemluvilo o „kupé“, nyní však přišla řada i na toto v minulosti podivné spojení. Nové HR-V (Hi-rider Revolutionary Vehicle) přichází devět let po ukončení výroby původního vydání, které započalo svoji životní éru již v roce 1998, přičemž technicky bylo částečně unifikováno s řadou CR-V druhé generace. Motory však byly odlišné.
Druhá generace HR-V by měla dorazit také do Evropy, a to v létě letošního roku. Podle Hondy má kombinovat dynamické jízdní výkony s úsporností, to však vzhledem k trendu dnešní doby nikoho nepřekvapí. Aby vůz splňoval také požadavky na užitnou hodnotu, dostal takzvané Magic Seat, dobře známé ze současné i minulé generace Civicu (mimo sedan předchozí generace).
Zavazadelník potěší základním objemem 453 litrů podle normy VDA, po zvětšení nabídne 1026 litrů. Chybět nebudou ani nejmodernější asistenční a bezpečnostní systémy (udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a podobně) .
Všechno pro úsporu
Zatím toho o HR-V moc známo není. Jisté je, že k jeho pohonu bude složit hned několik motorů. Základem má být zážehový čtyřválec 1.5 i-VTEC o výkonu 96 kW, jemuž bude zdatně sekundovat turbodiesel 1.6 i-DTEC s 88 kW. Oba mají být standardně spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Zážehový motor pak může být na přání kombinován s variátorem.
Zda bude nabízen také v Evropě, je ale otázkou. Už nějaký čas je známo, že Honda vyvíjí vlastní planetovou samočinnou převodovku, kombinující měnič momentu s třecími spojkami. Má být cílena zejména do USA.
Zda bude mít vůz pouze pohon předních kol, nebo nabídne také čtyřkolku, jsme se zatím z našich zdrojů nedozvěděli. Podle některých informací se však můžeme přiklonit ke druhé možnosti.