Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Insight: Nejlevnější hybrid na českém trhu stojí 519.000,- Kč

Diskuze (14)
Honda při české premiéře modelu Insight zveřejnila kompletní ceník. Relativně bohatě vybavené (vzhledem k třídním zařazení) základní provedení stojí 519 tisíc Kč, v nabídce jsou ale i dva další stupně výbavy.

První vozy dorazí do České republiky v průběhu letních prázdnin.

Honda Insight sdílí podvozkovou platformu s hatchbackem Jazz, je ale poháněna hybridním pohonným ústrojím Integrated Motor Assist. To tvoří kombinace zážehového motoru o objemu 1,3 litru (1339 cm3 znamená, že se těsně vejde do objemové třídy povinného ručení 1000-1350 cm3), který má nejvyšší výkon 65 kW, elektromotoru o výkonu 10 kW a bezestupňové převodovky CVT.

Všechna provedení je možné u dealerů objednávat už po skončení autosalonu, první vozy se do České republiky dostanou během letních prázdnin. Zájemci o Insight mají mezitím možnost auto vyzkoušet během předváděcích jízd na Autosalonu.

Honda Insight - základní technická data a české ceny
Motor1,3 IMA
Zdvihový objem [cm3]1339
Válce/ventily4/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]65/5800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]121/4500
Nejvyšší výkon - elektromotor10,3/1500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] - elektromotor78,5/1000
Max. rychlost [km/h]186
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,4
Cena S [Kč]519.000,-
Cena Comfort [Kč]539.000,-
Cena Elegance [Kč]579.000,-

Základní výbava S (519 tisíc Kč) obsahuje stabilizační systém, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, automatickou klimatizaci, elektrické stahování oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a centrální zamykání s dálkovým ovladačem. Jak je u Hondy zvykem, v ceně je zahrnutý metalický nebo perleťový lak, majitelé nejlevnějšího provedení ovšem musí oželet rádio.

Výbava Comfort (539 tisíc Kč) tento nedostatek napravuje – má navíc rádio s CD/MP3 přehrávačem a ovládáním na volantu, elektricky sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední loketní opěrku, 15palcová litá kola a boční směrovky integrované ve zpětných zrcátkách.

Nejdražší provedení Elegance (579 tisíc Kč) přidává řadu komfortních prvků, jako je tempomat, xenonové světlomety, přední mlhovky, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, dešťový senzor nebo připojení USB pro externí přehrávač. Nejlépe vybavený Insight má navíc 16palcová kola.

Diskuze (14)
11. 6. 2009 12:42
Re: Dnes som v nej sedel
Bohužel máš úplnou pravdu - platíš jen za pocit že minimalizuješ škody životnímu prostředí, realita to není. Až bude vyřešená recyklace baterií, bude to jiný, zatím to co ušetříš na palivu, to už dopředu propálils při výrobě baterek a dalších věcí co normálně v autě nemusíš tahat. Taky při jízdě po dálnici s žádnou úsporou nepočítej, slabej motorek 1.3 bude mít co dělat s pohotovostní hmotností 1250 kg.
A ta spotřeba taky není moc zázračná, už před lety VW Lupo 1.2TD jezdil pod 3 litry nafty na 100, jasně, je to malý auto, ale potom se můžeme ptát na co tak velkej hybrid, když je primárně na cesty po městě (tam ušetří nejvíc paliva) a bude v něm jezdit často jen 1 člověk.
Avatar - King
8. 6. 2009 15:23
Re: Dnes som v nej sedel
Plastovym dojmem to pusobi, to hej. Obzvlaste to svetle. Ale v sedadle se sedi hodne nizko takze mas kaplicku skoro pred ocima, ovladac ventilace krasne po ruce a radio uz je klasika. Jak rikam, je potreba si to osahat. Mne to vyhovovalo, ale ja nemam problem ani s kabinou v Civicu nebo Fieste.
Avatar - skejpa
8. 6. 2009 15:02
Re: Dnes som v nej sedel
vadi mi jak je to neforemny, nesymetricky, vsechno tam tak divne vycniva a pusobi to jeste ke vsemu strasně plastovým dojmem.
Avatar - King
8. 6. 2009 14:51
Re: Dnes som v nej sedel
Musím říct, že už i seděl a je to docela útulný a přehledný. Co přesně ti vadí?
Avatar - skejpa
8. 6. 2009 12:17
Re: co to je
ja taky radsi nejake novinky ale jak se rika "přiměřeně"... tohle je hodně přes pomyslnou hranici únosnosti.