Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Legend: Největší evropská Honda s novým designem a silnějším motorem

Diskuze (97)
Honda Legend prošla důkladným faceliftem a dostane nový motor o objemu 3,7 litru. Změny pro modelový rok 2009 tak odpovídají dříve představenému faceliftu sesterského modelu Acura RL.

Výrazně upravená Acura RL určená pro americký trh byla představena už v únoru na autosalonu v Chicagu. S premiérou faceliftu evropské Hondy Legend japonská automobilka počkala až na konec léta. Většina změn je analogická k těm, které podstoupila Acura.

Exteriér se dočkal důkladného přepracování. Nová jsou například světla, přední blatníky, přední kapota, víko zavazadlového prostoru nebo oba nárazníky. Vzhled se tak změnil od uhlazené elegance k více agresivnímu pojetí. Tento efekt ale částečně vyvažují nová 18palcová kola. Upravený design se přiblížil novému Accordu.

Interiér bude už tradičně v plné výbavě. Standardem se stanou aktivní opěrky hlavy, v některých zemích si bude možné připlatit za adaptivní tempomat a bezpečnostní systém CMBS, který pomáhá předcházet nehodám. Ke komfortu posádky přispívá nové odlehčené a účinnější odhlučnění. Novinkou je systém Active Noise Cancellation, který eliminuje nízkofrekvenční zvuky pomocí opačných zvukových vln vydávaných audiosoustavou.

Vidlicový šestiválec získal 0,2 litru objemu navíc, takže má nyní objem 3,7 litru. Novinkou je osazení výfukových ventilů variabilním časováním VTEC, u původní verze motoru jím byly vybaveny jen sací ventily. Změna se projevila nárůstem točivého momentu ve středním pásmu otáček o 20 %. Konkrétní čísla Honda nezveřejnila, nicméně v americké verzi vzrostl výkon z 213 na 221 kW a maximum točivého momentu z 347 na 366 Nm.

Čas potřebný pro zrychlení z 0 na 100 km/h se zkrátil o 0,2 s na výsledných 7,1 s. Lepší dynamika přitom není vykoupena vyšší spotřebou, naopak i v této oblasti došlo ke zlepšení. Svůj podíl na tom má zcela nová pětistupňová automatická převodovka, která řadí rychleji než předchozí typ a umožňuje manuální volbu pádly na volantu. Pohon všech kol SH-AWD zůstal beze změn, úprav se dočkalo ale nastavení podvozku.

Diskuze (97)
4. 9. 2008 18:59
Re: Ze života...
To pak sedíš dobrovolně v autě, kde je min. 35°C??? Já bych tedy těmi pár kýchnutími rád "zaplatil" za to, že nebudu vařený ve vlastní šťávě... :-) 8-s
4. 9. 2008 14:51
Re: Kůže s lednicí zdarma
To Navtech aj Babo. Kazda palica ma dva konce. Nic nie je len cierne a nic zas biele. Co sa tyka vybavy Hondy Legend ako vlajkovej lode, tak tam za velmi rozumne peniaze dostane zaujemca skutocne spickove vybavenie, co do kvanity tak a kvality.

Problemik skor vidim u strednej a nizsiej triedy, kde 1. a 2. stupen vybav je slusne vybaveny a aj cenovo nie su tam extra odskoky - vela muziky za primerane peniaze. Problem nastava pri vyssiom stupni vybavy Executive (beriem ako smerodajnu ponuku v SRN), kde uz za to, ze chcem iba xeony, parkovacky a kozu musim doplatit cca 4300,-Eur, co nie je malickost. Na ten doplatok v pohode osobne mam, ziaden dovod si Executive vybavu nekupit, ale problem je ze kupujuem aj to co vyslovene nechcem a nepovazujem za "automobilove nebo ".

Stupne vybav , vseobecne u japoncov su Ok ale malicke medzistupne v podobe paketov by sa hodili ako sol.
:-)

4. 9. 2008 13:14
Kůže s lednicí zdarma
Koukám, že tady zastánci japonských "paketů" bojujou stále s větrnými mlýny :yes: Je to úplně stejný, jako v době kolků na cigarety, kdy se prodejci snažili prodávat cigarety pouze se sirkama. Stejný je to jak v reklamách na Vodafon...neplaťte za to, co nechcete. Proč, když chci dát pro cestující vzadu TV, tak musím mít i elektrický sedačky? Tohle prostě japonci neumí a tvrdošijně tady obhajovat, jak je to príma, je poněkud zoufalost, nehledě na to, že tak 25% příplatkový výbavy japonec ani neposkytuje. Pravda je taková, že 40% lidí by si ve skutečnosti nepřiobjednalo vůbec nic. Když je kůže podmíněna koupí střešního okna, tak to neznamená, že to okno je zdarma.
4. 9. 2008 13:04
Re: Ze života...
Když si jako renaulťák vezmeš těch 11 stránek A4 příplatkový výbavy třeba E-class, tak jistě omdlíš a vrátíš se k jednoduchým packet family >:D
4. 9. 2008 12:52
Re: Ze života...
Prosím tě, my Renaulťáci si s nejakým BMW vůbec nebudem špinit ruce a strácet čas. Když už tak alespoň stejnou váhovou kategorii - MB!
:-!